**Den stora feta LCHF-tråden**
Någon som har tips på något gott man kan göra av kokosmjölet?
Jag använder bara mitt goda mandelmjöl och kokosnötmjölet bara står... :(
Tycker väl inte att det är så där jättegott.
Någon som har tips på något gott man kan göra av kokosmjölet?
Jag använder bara mitt goda mandelmjöl och kokosnötmjölet bara står... :(
Tycker väl inte att det är så där jättegott.
Ollebulle86- glassen är helt OK! Speciellt chokladbomb... ;)
Men vågar bara äta den ibland... Rädd för att trilla tillbaka i gammalt hjulspår...
Hur mycket spelar kalorierna in egentligen?
Har en nära kompis som är hemkunskapslärare och hon kritiserar alltid mina recept jag lägger upp... Byt ut grädden mot mjölk helst vatten mm.
Jag förklarar att det ÄR fettet jag vill åt!
Men hon tjatar ständigt över hur mycket kcal jag får i mig...
Jag kontrar fett bränner fett...
Men är det någon som är duktig på området, skulle gärna vilja förklara så hon fattar ...
Jag har också bara koncentrerat på på kolhydraterna...
Och det stämmer! En bra ballans med kolhydrater... Efter ca 3 månader så stod jag still, så kom påsken och jag fuskade med lite påskgodis på jobbet och vips så drog viktminskningen igång igen... :)
Gladskit- det är ju bra om det ligger inom gränsen! 4-8 är väl fullt normalt har jag för mig...
När jag var som striktas låg jag stadigt på 4,7 innan mat, efter mat... Det rubbades i stort sett aldrig och jag mådde verkligen toppen!
Kunde äta sista målet vid 18-19 och blev sällan hungrig förrän lunch så där vid 11.30-12
stjierna- jag tar gärna emot recept... :))
Kålrabbi är nog den "rotfrukt" som jag tar till!
Röd paprika, squars, aburgin, dålig stavning...
Stikkan- tack för boktipset!
Har ju hört mycket om den... Kanske går att fynda nu i rea-tider
Zvartaliljan- Sukrin kan du hitta på hälsokostaffärer och profiber finns i vanliga mataffärer, brukar stå på den glutenfria avd.
Jag skulle undvika lightprodukter helt o hållet, det är så långt ifrån lchf man kan komma...
Bättre då att unna sig ett litet glas julmust vid speciellt tillfälle då i stället!
Men har man vart ifrån det söta länge så kan man må riktigt tjuvtjockt efteråt med svettningar och hjärtklappning som följd...
+ att man blir uppblåst.
Kroppens reaktion på "socker/giftet"
;)