**Den stora feta LCHF-tråden**
Vill bara inflika att min mage blev så mkt bättre under min strikta lchf-tid, skötte magen ung. samma tid varje dag.
Nu när jag är liberal sköter den sig Inte alls lika regelbundet.
Vill bara inflika att min mage blev så mkt bättre under min strikta lchf-tid, skötte magen ung. samma tid varje dag.
Nu när jag är liberal sköter den sig Inte alls lika regelbundet.
Dakine- kika längst upp i TS, där hittar du länkar till bl.a. Recepttråden...
:)
Ensam mamma till två-
Samma hände mig när jag började, gick inte ner någonting på ca 2 mån. Men måtten minskade ... Det är överflödigt vatten kroppen gör sig av med.
Det märks så väl vid ett felsteg att man svullnar upp pga att kroppen binder vätskan...
Blomkålsmos- var noga att hälla av allt kokvatten, lätt hänt att det blir för löst annars...
Spökplumpen- jag skulle vilja påstå att all kokosmjölk går att koka!
Jag lagar mycket mat med kokosmjölk och den kokar utan problem, har testat många olika märken o sorter...
Tillverkarna skriver på Suktinet att det går att byta rakt av mot socker, gjorde det en gång och rekommenderar det INTE! Förmycket sukrin ger en kall metallisk smak.
Stevia är ju flera hundra gånger sötare än socker...
I bakning läser man att Stevia måttas med knivsudd/krm och att man brukar använda Stevia ihop med Sukrin... För bästa smak.
Välsorterade Hälsikostaffärer har Stevia, har köpt en liten flaska med flytande innehåll...
Är det inte så med lchf att kroppen ställer in sig på idealvikten och att man stannar där när den är nådd...?
Man ska alltså fortsätta med lchf men kan äta mer liberalt.
Det är så jag har förstått det hela...
Memma81- kokosolja/fett är samma...
Olja blir det först när temperaturen stiger över ca 20-25 grader, då blir koncestensen mer lös/lättflytande...
Jag kör med Aman Prana - köper i hälsokosten och den är fair trade... Tycker väldigt mycket om smaken... :)
Är absolut ingen expert, men rätt sorts fett tar väl bort pack från våra blodkärl...?