• Trolla75

**Den stora feta LCHF-tråden**

Stjierna- samma här! Har verkligen misshandlat min kropp med allt vad man i dag bannlyst!!!
    Dock aldrig några light-produkter ...

Så som tillverkarna nu börjar få upp ögonen för Stevia så kan vi säkert räkna med någon god dricka framöver ;)

Skälv bryter jag ihop ibland då hjärnan (belöningssystemet/hjärnan) skriker efter Coca cola...

Har själv vart liberal ett bra tag och släppt lite förmycket på gränsen... Så när familjen frossar på fredag så trillar jag dit ... Medan veckorna går bra...

Har ju en liten 12 veckors som jag ammar men med tanke på hur illa min kropp ser ut så borde jag bli strikt å sluta med helgdumheterna...

Men men det är aldrig försent!

• Trolla75

Ni som dricker light-drickor med gott samvete kanske borde läsa ...

matfusket.wordpress.com/2010/04/20/aspartam-e-951-–-ett-nervgift/

Det var någon som sa till mig när jag var tonåring i början på -90 att light var giftigt och det bet sig fast i min hjärna...
    Visst jag har smakat men aldrig gillat smaken och det är jag tacksam för...

• Trolla75

Knallen12- kroppen ska ställa om sig och ofta gör den av sig med massa vatten...
    Att du gått upp kan bero på många saker, men ha is i magen...

Själv tog det mej närmare 2-3 månader innan vågen började peka neråt och när den väl gjorde det så gick det raskt...

Jag kan nog tycka att det är bättre att mäta sig och bara väga sig ibland... Det brukar hända mycket med omfånget även om vågen står still.
    Så det är nog mitt bästa tips just nu!

• Trolla75

Jag äter bara den ryska yoghurten, oftast med lite blandade nötter... Den ryska är den fetaste... Mättar bra! Jag delar upp den lilla burken på tre måltider ... Behövs inte så mkt mer... Håller mig gott o väl fram till lunch!

Någon fråga om hon åt för mycket fett?

Det tror jag inte vi kan... Däremot kan vårt problem vara att vi äter för mycket protein!

Bättre då att satsa på smör smör och smör... ;)

En god köttbit med kryddsmör, ostskivor med smör, smör i teet, mitt mantra fett bränner fett! ;)

• Trolla75

Jag börjar dricka mitt te men en rejäl klick smör i och även mjölk... Jag älskar verkligen när det lägger sig överst...

Kan inte dricka te utan mjölk så jag blev ju jätteglad när jag testade att mixa det... Det lurar ju hjärnan i alla fall!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**