• sara1981

**Den stora feta LCHF-tråden**

Har precis börjat äta enligt lchf igen efter en graviditet med mycket kolhydratsätande pga extremt illamående.
    Jag ammar fortfarande så jag har börjat med att sikta in mig på runt 15% kolhydrater, tror ni det kan vara lagom?

• sara1981

Tack för svaren om lchf och amning, jag kan inte citera eftersom att jag använder appen.

Jag menar 15E% och jag har hittills legat runt 1900-2200 kcal per dag.
    Dottern är bara 5 veckor ännu, så jag vill vara lite generös med kolhydrater än så länge.
    Jag har trots detta tappat över 5 kg på de första 6 dagarna och det gör mig lite orolig att det skulle kunna påverka amningen. Det mesta är ju såklart vatten, men ändå...

Är det vanligt att mjölken minskar trots att man är ganska frikostig med kolhydraterna?

• sara1981

Resultat efter första veckan; -5,3kg. Ångrar att jag inte mätte mig också, men jag får väl börja nu helt enkelt.

Amningen funkar bra än så länge så jag får väl lyda era råd och ha förtroende för mina bröst!

• sara1981
    MochC skrev 2011-06-07 12:43:11 följande:
    Med andra ord så fick jag inte så mycket hjälp i denna tråd Om jag hade kunnat hittat infon på restaurangernas hemsidor hade jag gjort det, men jag är inte tillräckligt insatt så jag tänkte att ni som är mer insatta med LCHF kunde hjälpa mig...
    Alla "ostgrejer" på hamburgerrestauranger är väl panerade? Isf är de ju ajjabajja.
    Amilia 2006 Max 2008 Freja 2011
  • sara1981

Vad duktiga alla är, verkligen en superhärlig tråd med mycket pepp!

Idag efter 16 dagar med lchf och 7 veckor efter förlossningen har jag tappat de sista gravid-kilona. :)
    Varav de sista 7 på 16 dagar!

Nu är det "bara" 16,1 kg till målvikt. ;)

• sara1981

Är sååå pizzasugen, är hemma ensam ikväll med alla barnen och de har beställt pizza till middag... Sitter i valet och kvalet om jag ska ge efter för suget. HJÄLP!

• sara1981
    Southern Belle skrev 2011-06-17 16:45:38 följande:
    Baka en lchfpizza till dig! Eller ät bara fyllningen på köpepizzan! Det är ju trots allt den som är godast!
    Jag har ungefär noll ork till matlagning ikväll tyvärr, (blir pizza med hemkörning ), men jag ska fundera på det där med att äta bara fyllningen. Vad är annars det minst dåliga på pizzeria? Kebebsallad? Obestämd
  • sara1981

Det blev en kebabsallad för min del, får väl lukta lite på barnens pizza...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**