**Den stora feta LCHF-tråden**
Martina 76:
Jag funderade över precis samma sak igår, satt och pratade med maken om det... Och att frukosten är typ livsviktig, annars kan man inte gå ner i vikt och har ingen förbränning...
Martina 76:
Jag funderade över precis samma sak igår, satt och pratade med maken om det... Och att frukosten är typ livsviktig, annars kan man inte gå ner i vikt och har ingen förbränning...
Ja, det är ju superintressant att läsa om allt "nytt". Man får ju även själv omvärdera allt man trodde sig veta innan. :)
Minmat.net eller shape up, matdagboken tror jag finns också, har inte provat den själv dock.
Fast 25 gram blir ju en del nötter, tycker det är väldigt mättande.
Shapeupclub.se tror jag?
Eller .com
Mammelie1891:
Jag tror inte det, 30% mindre socker innebär ju att den innehåller socker. Hittar ingen innehållsdeklaration dock så jag vet inte säkert.
Ja, då ska det väl vara ok, iaf enligt 5/100 regeln. Men det är nog inte det bästa, åtminstone om man vill gå ner i vikt. Det blir ju trots allt runt 4 g kh/kopp...
Jag har ätit strikt lchf som ammande, började när minstingen var 5 veckor. Det har gått superbra. Hon får prova sig fram till vad som funkar! :)
Jag gjorde det i början, men det funkade inte så bra för mig tyvärr. Mådde väldigt dåligt hela graviditeten och valde att äta sådant jag var sugen på... Gissa vad det var?