• sara1981

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag går ner mindre när jag tränar. Kanske det är så för er också?

• sara1981

Mandelmjölet väger inte så mycket, tror det var runt 35-40 gram i ett helt bröd. Det blir inte många gram kh om man delar det på 4 eller 8...

• sara1981

Mitt mandelmjöl innehåller runt 4g kh/100g, så det blir ju knappt 2 gram kh för hela kakan. :)

• sara1981

Hmm, vågen visar ett ordentligt + denna vecka (nästan 2 kilo!) trots att jag skött mig exemplariskt. Trist, men ett litet - i midjan blev det iaf.

Hoppas det är vätska eller liknande som släpper snart, det tär på motivationen när man inte får de resultat man tycker att man förtjänar...

• sara1981

Det är precis samma för mig, jag blir sugen "psykiskt" men när/om jag äter det förbjudna så motsvarar det inte alls förväntningarna...

• sara1981

Du ska välja produkter med mindre än 5 gram kh/100 g, inte 20... :)

Det du bör äta mindre av/ta bort är banan och kanske mjölk. Skriver från mobilen så är lite kortfattad därför. :)
    Köttbullarna bör vara hemmagjorda, och korven av bra kvalite med hög kötthalt.

• sara1981

Korin:
    Kesella har väl bara runt 4 gram kh/100g?

Det är ingen större fara generellt att äta sent på kvällen.
    Du kan inte äta för lite kolhydrater... :)

• sara1981

Jag kan svara angående midjan, fasta kan jag inte så mycket om. :)
    För att stärka magmusklerna är plankan jättebra, den kan du köra varje dag och variera i massor. (vanlig, på sidan, lyfta armar och ben i olika varianter). Men för att minska midjemåttet krävs också "vanlig" träning, typ löpning, promenader eller annan konditionsträning.
    Det är ju inte möjligt att punktförbränna fett (tyvärr ;) ) utan man får satsa på helheten med träningen.

• sara1981

Hmm, allt kom inte med...

Det ser ju ut som du tränar den typen av träning redan så fortsätt med plankorna och försök öka tiden med 5 sekunder för varje dag. Försök även att stå på tårna istället då det aktiverar fler muskler. Stå kortare tid istället, du kommer snabbt bli starkare! :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**