• sara1981

Räksallad är väl inte tillagad? Eller du kanske menar räksallad och inte sallad med räkor? :)

• sara1981

Ok, ja då är det ju inte någon direkt tillagning? :)
    Funkar bra som lunch, särskilt om de har någon fet dressing utan socker.

• sara1981

Angående alkohol så funkar alla typer av ren alkohol, som vodka och gin exempelvis, inte bara whiskey.

• sara1981

Jag har märkt att jag dricker mer och blir mycket mer törstig och torr i munnen när jag tränar. Dricker ca 0,5-0,7l under ett pass på 1,5h, innan drack jag bara någon mun...
    Till vardags märker jag dock ingen skillnad.

• sara1981

Tom Araya:
    Som jag skrev, ingen entydig forskning. Finns forskning som visar på samband mellan kolhydrater och hjärt-kärlsjukdom också.

Hänvisa gärna till vilka rapporter du syftar på . :)

• sara1981

Tom Araya:
    Det är ju enligt mig lite konstigt att ifrågasätta valet av fett utan att kunna hänvisa till någon relevant forskning som stöd?

Jag tog upp kolhydrater som ett exempel på att det finns forskning som visar en massa olika teorier kring saker och ting.
    Därför ville jag gärna se vilka forskningsrapporter som bevisar att det är just det mättade fettet som är farligt, för att kunna bemöta dina argument. Annars blir det ju lite taget ur luften?

• sara1981

Japp, det har hänt ett par gånger. Men jag har lärt mig nu att det är tillfälligt... ;)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**