Inlägg från: FrökenNilsson |Visa alla inlägg
  • FrökenNilsson

**Den stora feta LCHF-tråden**

hoppas på sool idagCool

börjar dagen med min numera standardfrukost (oftast ivf) ostomelett stekt i lite kokosolja från markatta köpt på ica för 35 krSolig

idag fick omeletten sälskap av ngr skivor (3) bacon o 2 bitar brieFlört

nu blir detKaffe

läser typ allt här men skriver säääällanOskyldig

har börjat blogga http://frokennilssonskok.blogspot.com/
    välkomna in på en titt

• FrökenNilsson
    anab skrev 2011-03-19 23:35:58 följande:

Hej på er!

Jag har läst i tråden ett tag nu och behöver lite tips från er experter. Ska iväg till Polen i 5 dagar och behöver ha med mig matsäck för 24 timmar, så vad kan jag ta med mig? Jag är jättenervös inför detta för jag kommer inte på något som är ok enligt LCHF och som inte förstörs utan kyl. Det enda jag kom på var nötter, men pga en medresande som är allergisk funkar det inte tyvärr.

men kan du ha liten kylväska med dej kanske? det gör ju allt lite lättareGlad
    för då finns det ju en del o välja på

ägg/bacon muffins
    wrap m mumsigt innehåll
    sallad
    ägg
    ost

hoppas du hittar en lösningSolig
  • FrökenNilsson
    karilee73 skrev 2011-03-20 09:09:58 följande:
    Trevlig blogg du fixat! Försökte kommentera ditt fredagsmys men det gick inte. Det såg iaf superläckert ut :)
    tackar Glad
    ska kolla inställningen då kanskeFlört
  • FrökenNilsson
    jeng skrev 2011-04-04 10:43:29 följande:
    Vad duktiga ni är allihop som orkar ta nya tag efter en dålig helg!!!

Får man vara så fräck så att man frågar hur ni tycker att ni påverkas av fusket? Alltså inte viktmässigt eller så, utan kanske rent mentalt, och rent kroppsligt. Blir ni kolhydratbakis osv, och hur känns det i huvet? Känns det jäklaranammma, eller känns det lite hopplöst ibland när man ska ta nya tag?

Jag är så orolig över eventuell baksmälla eller liknande att jag kan känna mig nästan manisk i att inte fuska ibland. Önskar ibland att jag kände att jag hade lite mer svängrum... 
    http://frokennilssonskok.blogspot.com/2011/04/fika.html

här är liten reflektion om hur jag mår efter "fusk"
  • FrökenNilsson
    jeng skrev 2011-04-04 13:07:03 följande:
    Efter att ha gjort ett test med Atkinsprodukterna förra veckan, och idag tvingats till samma process pga total matbrist hemma, så kan jag dra slutsatsen att jag mkt hellre äter barerna än jag dricker shakerna. (Jättebra, eftersom barerna fanns på min ica!) Och vad gäller mättnad så mättar de självklart inte alls som lchf-mat. Både barerna och shakerna är ju tyvärr ganska fettsnåla. Så att dessutom ha ett par ischoklad tillgängliga är en bonus! jag tycker dock på det stora hela att de får klart godkänt! Och framförallt är det jätteskönt att ha något liggandes i handväskan eller lådan på jobbet "ifall att", hellre än dåligt samvete över att man tvingas äta nåt man inte borde, eller stressen över att man tvingas ut här och leta efter nåt som kanske eventuellt skulle gå att äta!!

Saknar dock min maaaaat! Jag som tyckte jag var så duktig och grillade extra kött igår. Men tydligen var vi hungriga för det gick åt allting! Och mina sesamkex som jag gjorde en stor sats av i helgen var också poppis tydligen, för där fanns inte heller några kvar!

kan förresten tipsa om det ni som gör sesamknäcket. Att jag tyckte dom blev mycket bättre om man tog ca 1 msk smet och klickade på plåt och så plattade ut dom var och en för sig, till små kex, istället för att hälla ut, platta och sen skära och greja! Dagens tips!  
    måste bara tacka dej Jucea för tipset om atkinsbarerna {#emotions_dlg.flower} supertack !

http://frokennilssonskok.blogspot.com/
  • FrökenNilsson
    lillAa skrev 2011-04-06 09:40:27 följande:
    apropå mens...
    har ni som hållt på ett tag märkt någon skillnad på er mens?

Jag har hormonspiral sen 1,5 år och har nästan inte haft nån mens sen dess (såååå skönt!!!) men nu 4 dagar efter att jag började med lchf så har jag fått mens.. inte mycket men betydligt mer än det brukar vara.... har ingen koll på om det ligger rätt i tiden, eftersom det är så grymt oregelbundet och obetydligt att jag knappt ens märker av den längre...

Någon som har någon fundering kring detta?
    har många funderingar faktisktObestämd

vet inte om det har ngt samband men började med LCHF februari 2010 och i mars fick jag mensvärk från hellDemon
    visade sig efter undersökning & operation att jag har endometrios

endometriosen lever ju på kvinnliga könshormon så man undrar ju om det hänger ihop på ngt vis??????
    eftersom lchf ska vara hormonstabiliserande?

ska snart oxå sätta hormonspiral och hoppas det ska fungera för mej o bromsa/hålla nere endon

hoppas lchf inte gör att den inte fungerar som den ska för jag mår annars underbart braSolig
  • FrökenNilsson
    Faile skrev 2011-04-10 06:43:06 följande:
    Fin blogg du har förresten, hoppas du får ordning på håret
    ska till frissan imorgonOskyldig
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**