Inlägg från: FrökenNilsson |Visa alla inlägg
  • FrökenNilsson

**Den stora feta LCHF-tråden**

helene306 skrev 2011-08-19 18:57:35 följande:
    Jag gräver upp en rejäl hög ur burken och slänger i. Lätt 2-3 msk. Undrar vad det väger?
    det undrade jag oxå o det blev ca 50 gram Flört om det nu inte flyter vill säga
  • FrökenNilsson
    Teschty skrev 2011-12-28 15:32:29 följande:
    Hej och god fortsättning,

är detta en tråd man får hoppa in i???
    Isf skulle jag vilja vara med.

Jag tänkte börja med LCHF den 2/1
    Mitt mat/sockerbeteende nu är sjukt. Jag äter godis varje dag, ibland flera ggr,
    jag har gått upp mycket i vikt, kan lätt hoppa över frukost, lunch och ta en chokladbit ist. BLÄ

Så jag skulle behöva många bra tips och ideer på frukost och middag.

Hur mycket har ni andra gått ner, och på hur lång tid?
    Är det jobbigt i början?  
    Klart du är välkommen :) det är alla!!

Läs på en del om LCHF tex på kostdoktorns sida, Anna Halléns blogg är toppen.... skönt att veta lite tips innan man börjar ;) fundera inte för mkt utan ät bra mat och se till att bli mätt
    försök att hålla dej ifrån vågen lite och mät dej när du börjar, ibland står vågen still men det händer massor med måtten, sen beror det ju på lite ditt utgångsläge oxå.....  
    lite tips och recept finns på min blogg oxå, så välkommen in i mitt lilla kök....  

• FrökenNilsson
    Mamma20022005 skrev 2012-01-06 23:41:34 följande:
    Jag ska börja med lchf i morgon (har dock tjuvstartat lite idag) och jag är sjukt taggad!!!
    Har läst på hela veckan och känner att lchf passar mig bäst nu när jag ammar min snart
    5 månaders bebis.
    Har gått ner 23 kg förut med hjälp av viktklubb.se. Men orkar inte hålla på och räkna kalorier.
    Ska gå ner 22 kg denna gången, sen kommer jag säkert vilja gå ner lite mer.
    Har köpt Katrin Zytomierskas bok och tycker den är bra och peppande. Bra recept i också.
    Gjorde en taccogratäng ikväll som var jätte god och mättande.

Men tänk om man går upp i vikt istället för ner?? Är helt fel tänk för mig och äta fett. Jag som
    alltid hållt mig ifrån det och ätit light produkter får verkligen tänka om nu.

Vad käkar ni till frukost? Bara ägg och bacon?

Till 99% består min frukost av kanelomelett m CF

3 ägg vispas med ½ dl grädde och ½-1 msk kanel
    stek på medelvärme i smör

äts med ½ dl creme fraiche

detta står jag mig riktigt bra på Glad

annars är ju rester en toppenbra frukost! smidigt att bara värma!          
  • FrökenNilsson
    Bonanza skrev 2012-01-08 12:35:47 följande:
    En fråga: Kanelomelett, blir inte det skitäckligt rent ut sagt? Jag menar; kanel är ju till för sött och bakning (i mina ögon) och omelett är ju salt och matigt. Det låter som en krock?!
    Prova Flört
  • FrökenNilsson
    Husali skrev 2012-01-16 17:26:20 följande:
    Alltså... Jag har ju kastat ut vågen, så jag har ju inte exakt koll. Men på Onsdag ska jag skrivas in på gymmet, och då räknar jag med vägning.

Shit, det händer grejer. Det är så jävla skönt!

Vet inte hur det blev så, men av någon anledning så orkade jag inte riktigt äta turkiska yoghurten till frulle längre. Var nog förra veckan. Det va i samma veva som jag testade oopsies första gången. Yoghurtfrukostarna försvann... Nöjer mig med två ägg, eller en oopsie med något gott på.

Har haft ett par jeans liggandes i skåpet, som måttstock, liksom. Har inte kunnat ha dom sen före min sista graviditet. Testade dom senast förra veckan. Det fattades fortfarande centimetrar i midjan för att få ihop dom.

Idag testade jag igen. Och dom bara gled upp! Så sjukt. En vecka!!! Och jag gissar att det är bojkotten av yoghurten som gjort susen!
    underbart när det bara händer :)
    Grattis!!!! 
  • FrökenNilsson
    Flisis skrev 2012-02-09 07:21:56 följande:
    Vad skönt att höra att jag iaf inte äter heeelt galet. Har iaf tappat 1,3kg på 2 dagar. Vet det är vätska man tappar i början men det sporrar mig att fortsätta!
    Hur funkar det med fryst hackad spenat? Står att det är mindre än 0,5g kolisar/100g. Men nu när jag får bannor för grönsakerna jag ätit kanske spenat soppan till lunch som jag planerat inte alls är jätte smart?

Jag tycker du äter helt rätt!! viktigt att kroppen får vänja sig vid hur du äter nu och inte vara rädd att släppa ifrån sig kilon.....
    Ät grönsaker!! det finns massor av nyttigheter i dom! spenat är toppen

Ännu ett tips kika in hos Anna Hallén (blogg) och läs massor där!! så ska du se att du får massor av kunskap :)

kanske lite "sent"  svar men ändå ;)........
    lycka till och lyssna på DIN kropp och inget annat!!!!       
  • FrökenNilsson
    HappyHippo skrev 2012-02-14 21:03:27 följande:
    Hej allihopa!
    Ni som är gamla i gamet... När började det hända grejer för er?? Jag har nu ätit LCHF i tre dagar och jag har nog snarare gått upp... Nu misstänkte jag ju att jag skulle göra det, iom Cambridge-dieten jag gått på... Men snart måste det ju börja hända nåt! Flört Otålig... Men jag har inga problem alls med att äta enligt LCHF så det är väl bara att ge sig till tåls men det hade varit kul att höra hur det varit för er... Glad

Jag har inte varit sugen på nåt sött sen jag började och jag håller mig så mätt efter måltiderna! Härligt! Skrattande

läs lite lr gärna mkt på denna sida ;)
    http://www.kostradgivarna.se/2012/02/slang-vagen/
  • FrökenNilsson
    Sigrid skrev 2012-02-14 22:57:16 följande:
    Någon mer som tycker att matkontot blivit högre med LCHF?
    Jag tycker egentligen inte att vi äter mer än tidigare, men pasta, bröd och socker är tyvärr betydligt billigare ägg, kött och osockrade råvaror. Jag försöker handla på rea men tycker ändå att det drar iväg i pris.

jo ngt dyrare har det allt blivit men det beror på att vi väljer bättre produkter! mer närproducerat o så!
    men visst är hälsan värt en del Flört 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**