Inlägg från: FrökenNilsson |Visa alla inlägg
  • FrökenNilsson

**Den stora feta LCHF-tråden**

rednose skrev 2011-07-01 23:46:05 följande:
    Phu!

När börjar man bli bättre på att hålla sig mätt tro? Jag har ätit så här nu i 4 dagar och blir ju mätt på det jag äter men som jag skrev tidigare så äter jag runt 2000 kalorier ( mitt nyräknade RDI är 2200)

Någon skrev att det var svårt att komma ens i närheten av det? Förstår inte riktigt hur små portioner ni äter?
    Tex frukost, jag äter äggröra på 2 ägg och 4 skivor bacon. Det är väl inte mycket eller?
    Jag dricker två koppar kaffe med kokosfett och grädde.
    Måste ju ha kaffet. Lillstrumpan vaknar tiiiidigt! )
    Vore det bättre att försöka skippa frukosten och bara dricka kaffe med den där äggmjölken alla maler på om?
    låter som en kanonfrukost, det brukar vara så i början m LCHF att man tycker man äter hela tiden men det är kroppen som ställer om från alla carbs tror jag allt
    ge det minst 4 veckor och du ska se att hungern ändrar sig!
    ÄT när DU är hungrig och drick bra m vatten

förstår dej m kaffet Flört och vill du hålla nere carbsen så kanske du skulle prova äggmjölken Skrattande är riktigt gott och väldigt mättande

lycka till Kaffe
  • FrökenNilsson
    Van01 skrev 2011-07-03 20:46:10 följande:
    Hej! Är det någon som har kört fakir förut? Hjälper det att köra ett par dagar bara? Går man upp när man börjar äta som vanligt (Lchf)?
    kör min variant av fakir nu mao kött, fisk, kyckling, ägg, fett
    dricker även kaffe o därför skriver jag min variant eftersom en "riktig" fakir BARA är kött och fett Flört

har gått ner 1,3 kg på en vecka känns bra då jag stått stilla läääänge nu innan dess tappat ca 15 kg på ett år

vet faktiskt inte hur kroppen reagerar sen när man lägger till carbs i vettig mängd men det bästa är nog att ta liiite i taget och se vad som händer, hur man mår osv
  • FrökenNilsson
    Duntoffla skrev 2011-07-05 21:29:20 följande:
    Please ni proffs- fett när man fakirar... Vad är tillåtet? Bara rent smör/ kokosfett eller kan man äta Eriks bea? Den innehåller ju liiite kolisar
    "ren" fakir är bara kött och fett (smör,koksfett,bra oljor)

Jag kör min variant o då kanske det kallas UFO (under fem omdagen)
    jag äter
    kött
    fisk
    fågel
    ägg
    smör
    kokosfett
    majjo egengjord)
    dricker kaffe
    kryddor så klart

har kört i 10 dagar nu och tappat 2,4 kg!! Solig
  • FrökenNilsson
    Duntoffla skrev 2011-07-06 07:48:19 följande:
    Det blev 1 pkt bacon och ägglatte till frukost imorse. (ja, det är fortfarande morgon, jag vet men med småbarn känns det som förmiddag redan)  Är förvånad över att ägglatten var så god utan grädden (brukar ha i en msk). Måste bero på att jag tog 2 tsk kokosfett istället för en. Nu är jag mätt
    nästan samma här Flört
    1 pkt bacon, äggsmör och kaffe m kokosfett!!

ha en bra dagSolig
  • FrökenNilsson
    Duntoffla skrev 2011-07-06 09:24:19 följande:
    Jag tror att jag kommer kött i första hand men sedan även lite annat om det kniper. Jag ska bara köra 2-3 dagar eftersom vi sedan reser bort till svärisarna och jag orkar inte strula där utan då får det bli lite mer grönsaker.

2,4 kg är ju riktigt bra! Grattis!

Jag vet att det troligen kommer vara ngt kg i vatten nu i början men bara jag tappar något för att få tillbaka motivationen lite. *lura sig själv* 
    här va det nog ngt kilo (lr mer) vatten oxå som försvann Flört
  • FrökenNilsson
    Duntoffla skrev 2011-07-06 12:31:30 följande:
    Jo, så är det väl men det är kul att se att det går neråt i alla fall.
    Denebola skrev 2011-07-06 10:59:29 följande:
    En mening man inte skulle höra från en kolhydratätare
    ja minus på vågen ger energi!
  • FrökenNilsson
    helene306 skrev 2011-07-15 10:40:55 följande:

Ckm skrev 2011-07-15 05:11:47 följande:
    Puffar!!

0,2 hg till och jag är nere på ogravidvikt (2009). Kokosfett is da shit alltså

Snyggt jobbat!! Solig

håller med kokosfett är grymt!
    drack en ÄMlatte i morse m kanske 40 gr kokosfett i o 2 äggulor och fixade ett pass på CT´n utan problem ca 5 timmar senare Hjärta
    ska snart iväg o hämta hem min leverans av 4! burkar kokosfett!
    lika bra o beställa ordentligt Flört
  • FrökenNilsson
    jeng skrev 2011-07-26 11:42:34 följande:
    0.7 till ner idag, gött om fasen!! 1.4 kg på 2 dagar och det betyder att jag bara är nåt halvkilo från lägstavikten redan!! JIPPI för att bli av med allt överflödsvatten i kroppen!!
    HärligtSolig 

fint att du är tillbaka på alla vis Hjärta
  • FrökenNilsson
    jeng skrev 2011-08-02 11:19:45 följande:
    JIPPI!!!!! Före-graviditets-jeans sitter PERFEKT!!! Lite extra hull över kanten, men absolut inte mer än vad jag hade även då! Ändå har jag ju inte gått ner mer i vikt än när jag testade dom senast!
    GrattisSolig
    är du värd efter allt kämpande!!!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**