Inlägg från: FrökenNilsson |Visa alla inlägg
  • FrökenNilsson

**Den stora feta LCHF-tråden**

Har precis avnjutit en skål med skivade jordgubbar (spanska tror jag) med lättvispad vaniljgräddeHjärta

tror det blir till att nolla riktigt bra i sommar så detta kan avnjutas utan ångestSolig

• FrökenNilsson
    Linda1976 skrev 2011-04-15 06:08:40 följande:
    Hejdå tråden - nu drar jag till Ullared - vi ses ikväll!!

(FL-beroende? JAG? Nej nej nej!! *slår mig på knäna och skrattar falskt*)

Ha en bra dag! Hjärta 
    shoppa lugnt Solig 
  • FrökenNilsson

Här rusade vikten uppåt Skrikandes men sen i fredags drog jag ner rejält på mjölkprodukterna!!
    och försökte verkligen tänka/räkna på kolisarna ( orkar inte väga /föra in i matdagbok osv än)
    så idag har vågen tagit ett skutt ner med 2 kgGlad en del vatten men glad blir jag ju ändå

Sen har jag tack o lov avslutat cerazett intaget!! o fick hormonspiral insatt i tisdags, hoppas jag mår mkt bättre av den!!

Nu är det dax för en easytone promenix Solig

• FrökenNilsson
    jeng skrev 2011-05-19 09:38:58 följande:
    Gomorron! Vad ni skriver!!!

Jag rekommenderar också kostdoktorn, men tycker att man får tänkta till lite på skillnaden mellan att äta för att tappa vikt eller att äta för att få bra hälsa! Men det märker ju de flesta efter ett tag också, även om det finns ni lyckliga få som verkar kunna äta precis vad som helst (sålänge ni undviker spannmålen osv) och få bra resultat ändå! Tänk om..... 

Jag har iaf fått ny lägstavikt idag igen, och är superglad! Ett stort mål är nått (även om nästa riktiga mål är en bit bort än) i och med att jag fått se siffran 65 på vågen idag (65.9) och därmed känner att jag är nere på en för mig normal vikt. Jag brukar pendla mycket mellan 60 och drygt 65 normalt, så det känns toppen!!  
    GRATTIS {#emotions_dlg.flower} 
  • FrökenNilsson
    Tezzan1981 skrev 2011-05-25 15:38:42 följande:
    ett tips bara om ni älskar mjölk i kaffet.
    testa receptet på lattemjölk som ligger på lchf-butiken.se (för övrigt en grymt bra webbutik).

jag tycker denna mjölk blir tusen ggr bättre  än vanlig äggmjölk
    gör nästan min äggmjölk såFlört

mixar 2 till 3 äggulor m 50 gram kokosfett, 1/2 dl vispgrädde och 1,5 dl kokande vatten
    kanon tycker jag fast ibland blir det nog mindre grädde, höftar lite bara Kaffe
  • FrökenNilsson
    Tezzan1981 skrev 2011-06-07 10:55:17 följande:
    jag drack 2 ägglatte imorse och är redan hungrig. jag förstår det inte.
    många av er skriver att ni klarar er hela dagen på detta? jag undrar om min kropp kanske är van att få fast förda?

mängden jag "åt" var ca 3 dl av min blandning som totalt består av 2 äggulor, ca 3-4 cm bred "bit" kokosfett ur paketet, 1,5 dl grädde samt vatten upp till en liter)

tips?
    låter inte som så mkt, jag brukar göra en omgång på 2 till 3 ägggulor och 50 gr kokosfett kanske 1/2 dl grädde och 1,5 dl vatten
    brukar "räcka" till 2 muggar kaffe Oskyldig så kanske det blir för "svag" blandning när du tar så "mkt" vatten
  • FrökenNilsson
    jeng skrev 2011-06-09 11:36:15 följande:
    Trots dumheten med thaisåsen igår så blev det lägstavikt idag 65.4
    Jag känner mig riktigt smal nu, med kläder på, och tycker det är jättetråkigt att man ska se så tjock ut bra för att man klär av sig!! Som tur är så tär det ju inte lika mycket på självförtroendet iaf, eftersom att de som ser mig och dömer mig oftast ser mig med kläder på. De som ser mig utan kläder dömer mig ju inte oavsett!
    Kul med ny siffra {#emotions_dlg.flower}
  • FrökenNilsson
    Linda1976 skrev 2011-06-09 14:29:23 följande:
    Hello girls!!

Igår var jag på Lindex och köpte 2 sommarklänningar. Jag högg 2 st stl M. Nu kommer grejen som jag ska leva på läääänge.

Kvinnan i kassan: Ska du verkligen ha M? (hjälp tänkte jag, ser jag såååå fet ut)
    Jag: Eh? Ja.... det tror jag?
    Kvinnan: Nä nä, S räcker till dig, du är så nätt upptill. (Jojo, men jag har röv så det räcker).

Wohooo!!! Jag har SMALL i klänning fr Lindex. (ok, det är trikåklänningar, men ändå).

{#emotions_dlg.flower} Hon gjorde min dag.
    Solig underbart med ärliga människor!!!
    och självklart GRATTIS till ny storlek Skål
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**