Inlägg från: FrökenNilsson |Visa alla inlägg
  • FrökenNilsson
    Maskinisten skrev 2012-02-28 19:18:07 följande:
    Enkom att fortsätta, striktare finner jag ingen anledning att bli. 
    Har för avsikt att köra en månad innan jag riktigt ger LCHF ris eller roos, men nog ter det sig positivt i nuläget! 

bra tänkt!!! fortsätt som du gör! det ger kroppen din bäst förutsättningar!

att fixa och trixa kan skrämma kroppen rejält och då kanske den vägrar släppa mer o istället lagrar :( inget vi vill lr hur ;)

• FrökenNilsson
    TomMon skrev 2012-03-31 15:17:06 följande:
    Ok, tar nog lite pannacotta ikväll, har aldrig varit speciellt sötsugen.

Det gör du rätt i Flört  honung är åtminstone naturligt!!
    sen får du se hur just DU reagerar! inget annat spelar någon roll!!
    Ha en härlig kväll Hjärta  
  • FrökenNilsson
    Barbamaman skrev 2012-04-03 22:47:50 följande:
    Hej lchf-experter!

Har en fråga som kanske är lite dum... Har ätit enl metoden sedan 4 veckor men bara tappat 2 kg. Har ca 25 kg övervikt så att gå ned snabbt borde ju inte vara ngt problem eg. Vet inte riktigt vad jag gör för fel? Men så läste jag att flera av er räknar kolhydrater. Hur gör ni det? Vet ni på ett ungefär vad allt innehåller, väger ni maten då? Ja, hur funkar det? Och hur lite kolhydrater bör man äta för att gå ned i rel snabb takt? Jag äter nog en hel del mejeriprodukter, ska man undvika det?

Tacksam för alla av svar!

Rekomenderar starkt att läsa lite lr rättare sagt MYCKET av det Anna Hallén skriver!!
    http://www.kostradgivarna.se/2012/03/banta-dig-fet/ 
    http://www.annahallen.se/

Hennes blogg har massor av bra tips!!

och du 2 kg är inte bara!!
    Lycka till Solig     

• FrökenNilsson
    FlörtNinis skrev 2012-04-04 06:08:26 följande:
    700 g ner sedan i går! Jonas periodiska fasta verkar ju funka lika bra som 24-timmarsfasta! Får se om jag klarar 1 kg tills i morgon då, som jag gjort de andra veckorna

Härligt!! här är det faktiskt lägstanotering detta året!! har varit ca 400 gram lägre i min LCHF resa men det va ett tag sedan Flört

Fastan fortsätter idag oxå sen får vi se! 
  • FrökenNilsson
    Ninis skrev 2012-04-04 08:58:22 följande:

Hur mycket har du kvar då?

jadu vet inte riktigt Flört bryr mig inte så mkt om vikten men till mina 173 cm vore det kul att komma under 70........1kg kvar dit Flört sen får vi se vad kroppen säger!!
    Är bara så nöjd med mig själv att jag kommit igång  träna! 
    tanken att muskler väger mer än fett oroar jag mig inte för! 
  • FrökenNilsson
    EEE skrev 2012-04-23 11:09:55 följande:
    Har en påse mandelmjöl, har även pofiber och husk hemma. Har ni tips på något gott bröd jag kan baka? Har inte ätit en macka på säkert två månader så det skulle vara skönt att kunna ta en när man inte har orken eller lusten att göra något stort.

Här kommer ett litet tips!
    jag tycker det blir godast på mandelmjöl men testa själv och avgör ;)

http://frokennilssonskok.blogspot.se/2011/07/mack-frukost.html
  • FrökenNilsson
    HokusPokus skrev 2012-04-23 13:44:51 följande:
    Hej!
    Tänkte baka paj ikväll men har inget bra recept på pajdeg.... Har googlat men hittar bara massa recept där man ska ha sesamfrön i och det har jag inga hemma..
    Nån som har ett bra recept UTAN sesamfrön? Gärna med mandelmjöl i.  
    http://frokennilssonskok.blogspot.se/2011/08/paj.html

kika på detta receptet, kanske lite sent...... 
  • FrökenNilsson
    Hoppet 3 skrev 2012-04-23 20:16:17 följande:
    Jaha..... så har jag mölat i mig mörk choklad idag igen......Gråter

Inväntar mensen vilken minut som helst...... är så arg på mig för att jag inte har karaktären att låta bli chokladen.

Men du....va inte ledsen!!!
    försök att hitta något annat att äta, lr ta riktigt mörk choklad, jag äter numer bara Lindt´s 90% och för mig räcker numer 1 ruta......
    Jag vet att det inte är lätt när hormonerna strular (hatar mina!!) men kämpa på Hjärta  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**