Inlägg från: FrökenNilsson |Visa alla inlägg
  • FrökenNilsson

**Den stora feta LCHF-tråden**

Märtanilsson skrev 2011-08-02 19:04:08 följande:
     Hej Hej

Har precis satt igång med LCHF.. men har väldiga problem med frukosten, känns som om jag känner lukten av äggröra, bacon, omellett igen kommer jag kräkas.. sucktar otroligt mycket efter hårt bröd men tycker inte att jag hittar så mycket recept på det, någon som har något bra tips som dom testat själv??

Mvh  

http://frokennilssonskok.blogspot.com/2011/03/har-kommer-ett-riktigt-mumsigt.html

dessa kex tycker jag är ett riktigt bra alternativ på hårt bröd, finns lite andra "bröd" recept oxå i min lilla blogg

• FrökenNilsson
    Beckaa skrev 2011-08-07 18:37:04 följande:
    Bakepro är ett proteinpulver som tål hög värme. Du hittar det på hälsokosten eller på kosttillskottsbutik. Går ju förstås även att beställa på nätet, typ www.bodystore.com
    Perfekt att göra pannkakor av dessutom :)
    Hur ser receptet ut på dessa pannkisar m bakepro?
    *nyfiken*Flört
  • FrökenNilsson
    Tezzan1981 skrev 2011-08-09 09:42:41 följande:
    tror inte jag gör det tyvärr, väger nu 73 kg till 173 cm så de sista kilona sitter stenhårt.
    hur mkt vill du väga??
    jag är själv 172,5 lång o idag står vågen på 71,9 kg
    min önskan är eg bara att komma under 70 strecket, sen får vi se vad kroppen villFlört

kram o kämpa på så ska du se att d kommer dit du vill (om det är realistiskt villsäga)
  • FrökenNilsson
    Anbe skrev 2011-08-14 10:45:11 följande:

Har någon ett bra lchf-recept som man kan bjuda på när det kommer gäster.
    Vill inte frångå lchf men vill ha något alla kan äta.

ska det ätas mat så är det ju inga problem lr?? bara att du väljer bort det du inte vill ha
    fika ser endel som problem men vem har sagt att man måste tugga på ngt till kaffet, går ju lika bra att bara ta grädde/kokosfett i kaffet och njuta av trevligt sällskap! vill man sen ha ngt ändå så ta en bit brie lr ngr nötter kanskeFlört
  • FrökenNilsson

Halloj alla Solig
    söker just nu med lykta efter ett pajdegsrecept som är väldigt likt ett "vanligt" men hittar oftast bara omelettliknande
    någon här som kan tipsa mig
    o ja jag VILL ha en botten då alla även de carbsfrälsta ska äta o vara gladaFlört och inte tycka att jag är fanatiskDrömmer

kanske det bara är till att byta mjölet mot mandelmjöl/kokosmjöl????

• FrökenNilsson
    jagäraf skrev 2011-08-14 12:11:15 följande:
    Menar du matpaj så vet jag inte men bärpajskal gör jag så att jag tar mandelmjöl, aningen kokosmjöl, lite vaniljpulver och så ordentligt med smör i småbitar. Klämmer ihop och trycker ut i en pajform. Jag har provat att både förgrädda och köra på bären direkt, båda funkar. Problemet är bara att bottnen sen inte liksom hänger ihop pga mjölets beskaffenhet. Men det smakar helt okej!
    japp matpaj, västerbottenTungan ute till kräftskivan
    kanske om man blandar i ngn äggula oxå, *funderar*
  • FrökenNilsson
    Mamma Tes skrev 2011-08-14 13:06:29 följande:
    annica76: Vi brukar göra efter ett recept med pofiber i och det blir supergott! Har bjudit "vanligt" folk på den och dom har inte ens fattat att botten är annorlunda Har inte receptet i huvudet men kika in i min blogg under kategorin "LCHF" så hittar du det. Fyllningen tar du ju bara och byter ut till vilken som.

www.tesansblogg.blogg.se
    tackar Glad

gjorde min variant så här http://frokennilssonskok.blogspot.com/2011/08/paj.html
  • FrökenNilsson
    adams family skrev 2011-08-15 03:03:41 följande:
    Mandelmjöl och smör till en deg tryck ut det tunnt tunnt i en pajform och grädda av så det blir lite krispigt..
    ungefär så gjorde jag Flört tillslut
  • FrökenNilsson
    rednose skrev 2011-08-18 19:25:33 följande:
    30 gram kokosfett?!?!? Det är ju två matskedar!!! Skrev du fel eller har du sjukt hög tolerans? Jag skulle bo på toa med superlös mage och magknip nåt så jävulskt...
    Skulle nog tipsa en nybörjare om att ta det lugnt med kokosfett tills man märkt om man tål det eller inte. Jag kan inte ha mer än 2 tsk om jag ska må bra.
    o jag kan tänka mig o ta 50 gr i min Flört
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**