Asereht skrev 2011-03-01 07:48:21 följande:
Hej!

Jag räknar inte, jag håller mig bara till bra livsmedel (5/100). Äter när jag är hungrig och slutar när jag är mätt. Äter lite mörk choklad till helgen då och då men annars undviker jag allt med socker. Det funkar för mig eller har funkat hittills ska man väl säga för nu går det lite trögare. Fast å andra sidan har jag tappat 20 kg sedan oktober 2010 så att det går lite trögare nu känns rätt naturligt.
En del räknar allt de äter men jag orkar inte hålla på så. För mig handlar det här inte bara om vikt utan att lägga om hela mitt tänkande runt vad jag äter och förändra min livsstil. Jag vill ha en avslappnad inställning till mat och ätande vilket jag inte har om jag hela tiden ska oroa mig för vad jag äter och om jag måste räkna allt. Då får det hellre ta lite längre tid. Men det är min personliga inställning, En del ser lchf som en diet för att gå ned i vik,t jag ser det som ett alternativt sätt att leva för att må bättre och få en bättre fysik på vägen.
WOW vad du är duktig! Grattis den super viktminskningen!
Jag är bara lite nyfiken på hur de i din närhet reagerat på att du tappar så mycket med LCHF. Har du lyckats "omvända" några fettskrämda människor?

Äter ni likadant i familjen eller är det bara du som äter lchf mat?
Vad tycker ni andra? Har ni haft lätt att förklara för människor varför ni äter som ni gör eller är det mest negativitet ni möter? Har folk varit negativa till en början när ni/du börjat med denna livsstil och sen vänt och faktiskt tyckt att det är ganska bra när de ser att ni går ner i vikt eller blir mer friska och krya helt enkelt?
Lite nyfiken bara