Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

**Den stora feta LCHF-tråden**

helene306 skrev 2011-03-23 21:10:01 följande:
    Mycket och mycket, du ska ju inte vräka på med fett och jag är dålig på vilken mängd fett man ska få i sig men det är fettet som håller dig mätt och gör att kroppen ställer om till fettdrift. Testa med att ta majonnäs eller smör till äggen på morgonen, beasås till köttet eller kryddsmör. Fettet hjälper dig ner i vikt, ja.
    Jo alltså jag äter nästan alltid bea-sås eller en CF-dressing till maten. Idag blev det mycket vitlökssmör... Jag håller mig mätt om dagarna och äter 3 gånger per dag. Jag har ett ganska så fysiskt arbete (lyfter några 1000 kg per dag) och brukar bli hungrig precis innan lunch... men jag går ju bara hungrig i högst en halvtimma innan dte är dags att äta.
    Jag äter maten som serveras på jobbet och därför kan det vara lite svårt att få ihop det som man vill bara...
  • FiaFunderar
    Nikhita skrev 2011-03-23 21:26:56 följande:
    Jag har minskat o ökat precis lika mkt som du, men hoppas det bara är nåt tillfälligt i kroppen.
    Min hy är också mycket sämre. Stora finnar, iaf tre st, men de ligger djuupt så syns knappt tack o lov. Brukar inte ha såna Förvånad
    Jag har alltid haft lite mörka ringar under ögonen men de har blivit mycket värre nu och jag ser väldigt trött ut. Har läst mig till att det är bra att få i sig K vitamin och Järn så jag får väl gå och köpa det och se om det blir bättre. För det kan inte vara brist på vatten i alla fall eftersom det är det enda jag dricker nuför tiden...
  • FiaFunderar

Fick chocken imorse!
    Mådde inte alls bra i veckan eftersom jag såg att vikten verkligen stod still och till och med gick upp några gram... I måndags vägde jag 71,4 kg och imorse ställde jag mig på vågen och den visar 69,9 Förvånad

GLAD Solig

• FiaFunderar
    musli skrev 2011-03-25 21:31:47 följande:
    Drick mycket vatten, ha kokosfett i te/kaffe, så blir magen bättre.
    Vad det gäller din hy så kommer den att bli mycket bättre snart igen. Det är kroppen som rensar ut och storstädar och det går över! Tar olika lång tid men minst 95% av de jag känner som äter LCHF har fått bättre hy efter de börjat äta så här.  :)
    Jag har börjat dricka ännu mer vatten nu och får springa på toa heeela tiden. Det rinner rätt igenom. Men men jag står ut. Plus att vågen var ju lite snäll mot mig igår och visade -1,5 kg...
  • FiaFunderar

Igår kväll år vi så HIMLA gott! Jag måste dela med mig...

Vi gjorde grillspett med fläskkött och kyckling, champinjoner och lök (hemmagjord marinad)
    Sen gjorde vi en lite annorlunda "potatissallad". i våran sallad hade vi; haricot verts, bacon, kokta ägg, champinjoner, CF, majonäs, dill och gräslök.
    Det blev sååå himla gott. Mycket godare än vanlig potatissallad! Ett litet tips bara Solig

• FiaFunderar

Jag är nästan lite besviken Rynkar på näsan Är inte ett dugg sugen på lördagsmyset som står i kylskåpet. Egentligen skulle det vara fredagsmys men jag var så mätt efter maten igår så det fick stå kvar i kylskåpet...
    Det är massa goda ostar, gurka, blomkål och dipp Tungan ute

Dagens mat:
    2 stekta ägg och ett halvt paket stekt bacon
    2 koppar kaffe
    Ett grillspett med 2 köttbitar + 2 kycklingbitar med 2 dl "ägg/grönsakssallad"
    Ett glas rött vin

• FiaFunderar

Hello och god morgon!

Omstarts-måndag var det ja Drömmer

Några hundra gram upp på vågen men det känns ok. Lite mycket vin i helgen kanske Tungan ute Ajjabajja!
    Jag har bestämt mig för att när jag gått ner till 66 kg (4 kg kvar) så ska jag till frissan och färga och klippa håret... göra en liten makeover. Detta ska ha skett innan den 15:e Maj hoppas jag för då sticker vi till spanien i 8 dagar Solig

Någon annan som har en makeover inplanerad som belöning Skrattande

• FiaFunderar
    Ioanna skrev 2011-03-28 08:35:49 följande:
    jag har hållt på dryga två månader och gått ner 7,8 kilo. är så nöjd. vi ska gifta oss den 30 april så nu är mitt mål att gå ner 2,2 kilo till så har jag klarat 10 kilo tills dess. provade brudklänning i helgen och kom, iofs knappt, i en 38:a efter att ha haft både 40 och 42 ett tag.

men för min sambo har det inte gått lika bra, trots att han är överviktig och SSS iaf säger att LCHF brukar passa överviktiga män allra bäst, så han ska köra Cambridge nu fram till bröllopet för att minska magen lite. det betyder ensamma middagar en månad framöver, trist men så är det.
    Att gifta sig är ju också en ganska bra belöning Flört Kanske skall prova det vid målvikten Oskyldig hihi
  • FiaFunderar
    Annanym skrev 2011-03-28 08:23:36 följande:
    Inte inplanerad, men bra idé! Jag hade tänkt att efter nästa delmål skulla jag unna mig elevbehandling på Axelssons. Tvåtimmars!
    Härligt! Glad
  • FiaFunderar
    tiiitti skrev 2011-03-28 11:47:52 följande:
    Vägde mig idag. Upp 1 kg sen förra veckan. Inget fuskande i helgen, så vet inte vad det beror på!!? suck! Fick ju mens i lördags, men man går väll bara upp innan mensen och inte i slutet av mensen?
    Vet inte vad jag ska göra.
    Jag går alltid upp 2 kg vid mensen... Det håller i sig en vecka typ. Det är hemskt!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**