Inlägg från: FiaFunderar |Visa alla inlägg
  • FiaFunderar

**Den stora feta LCHF-tråden**

Måndagslunchen:

Broccoligratäng:
    500 g borccoli
    70 g Purjolök
    2 dl CF
    0,5 dl Grädde
    50 g Cheddarost
    Olika kryddor

3 kycklingfileér
    25 g smör
    Lite timjan
    Kryddor

Jag la in detta på minmat.net och fick fram att i all detta så blev det ca 28,5 kollisar.
    Vi delade upp maten så det blev 4 portioner.

En mycket snabb, god och enkel maträtt. Både kyckling och gratäng ställdes in i ugnen.
  • FiaFunderar

God morgon tråden!

Ännu en dag så nu kör vi Skrattande

Idag kommer det hantverkare till oss som ska riva vägg och lägga nytt golv i kök och hall. Därför blir det lite svårt att ordna med maten idag... Jag blir nervös.
    Men jag funderar på att åka in till Max och ta en Low Carb burgare innan jobbet och steka på några baconskivor nu. Planering planering planering (inte min starka sida)

• FiaFunderar

Kom på en sak! Är det någon här inne som har läst på om pollenallergi? det jag skulle vilja veta/få fram är om det finns något samband mellan maten vi stoppar i oss och allergi. Kan man lindra pollenallergi genom kostförändringar?

Min sambo är väldigt pollenallergisk och det börjas med nysningar och snörvel redan nu. Medecinerna biter inte direkt bra på honom utan han "får leva med det här".

Om en vecka ska han få träffa en naturdoktor (ja han blir tvingad dit Flört) och han kanske kan hjälpa honom lite med råd. Men jag ville höra här om det var någon som är kunnig i ämnet Glad

• FiaFunderar

Ja jag hoppas ju också att det ska finnas ännu ett PLUS med lchf mat Skrattande
    Han är ganska duktig med lchf maten så vi får väl se om allergin är lindrigare i år...
     Förra året hade vi en stor björk utanför fönstret så det gjorde ju inte saken bättre. I år bor vi på ett annat ställe men det fanns lite småbjörkar här på tomten också... men de har fått sig en omgång av motsågen Flört Sambon var väldigt snabb med att få ner dem!

• FiaFunderar

God Morgon!

Nu tror jag att min förbränning är igång Skrattande Vågen visar 69,5 kg!! Det är minus 0,5 sen i måndags och sammanlagt har jag gått ner 3 kilo!
    5,5 kilo kvar till målvikten! *glad* Solig

Dags att ta ett nytt bikinifoto kanske? Har ni tagit kort på er själva?

• FiaFunderar

LÄNGTAR!
    Imorgon bitti ska jag åka och hämta allt kött som jag har beställt. 30 härliga kilo, rent fint kött (styckat idag). Jag har tur som har en mamma som driver en bondgård Skrattande
    Så jag ligger och funderar nu vad jag ska göra för mat imorgon Tungan ute En medium rare biff med blomkålsmos och bea-sås, kanske?

• FiaFunderar
    Finast skrev 2011-03-31 11:04:47 följande:
    Dags för veckans vägning idag, väldigt nöjd med resultatet

Vikt: -1 kg
    Midjan: -7 cm
    Magen: -1 cm
    Lår: -1 cm
    Halsen: - 3 cm
    Brösten: - 1 cm

Det händer saker varje vecka, jag är så nöjd :)
    GRATTIS! Jättebra resultat ju Glad
  • FiaFunderar

Äntligen är jag klar med att paketera allt kött. 2 timmar tog det och det finns inte en mm plats kvar i frysen. Fick filé, biff, entrecot, rostbiff, innanlår, ytterlår, högrev, märgpipa och ca 18 kilo köttfärs Tungan ute
    Nu har vi så det räcker ett tag. Längtar till helgen för då blire grillning av nån god köttbit.

Nu ska jag ta ännu en bikinibild Guld i mun Då är det 3 (eller 4?) veckor i mellan bilderna...

• FiaFunderar
    stolla skrev 2011-04-01 07:23:57 följande:
    Kul att det är så många som hänger på min utmaning i bikini/underkläder!!

Jag kommer inte lägga ut några bilder, det är enbart för min egen skull. Jo jag visade min man och han tycker att det var en superbra idé eftersom det inte syns så mycket på vågen längre.

Nån som även är sugen på att peppa varandra att börja jogga? Det ska jag göra bara snön försvinner!

Jag har fotat mig själv i bikini 2 gånger nu med ca 4 veckors mellanrum. Såg faktiskt ingen skillnad men vågen visae -3 kilo. Lite tråkigt men men det kommer väl...

Jogga är min favvo motion så det gör jag redan nån gång i veckan och mer ska det bli. Jag är med på peppning till dem som behöver Glad Och ni som inte sett en leende joggare har inte sett mig Solig För när vårsolen lyser och det är alldeles vindstilla och blått på himlen då är jag ute och joggar med ett stort leende på läpparna TystSkrattande

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**