**Den stora feta LCHF-tråden**
Är det någon mer som har ett sötsug som liknar sockerberoende?
Är det någon mer som har ett sötsug som liknar sockerberoende?
Adams family: ja jag känner till dem båda. Det dummaste är att för att få hjälp med sitt sockerberoende så måste man gå kurser för tusentals kronor och jag har inte råd med det just nu. Jag har funderat på att köpa Gunillas bok. :)
Kittycat: exakt så är det för mig med. Faller jag så krävs det enorm styrka för att ta mig ur igen. Skitjobbigt.
Jag upptäckte att jag var sockerberoende när jag läste Bitten Jonssons bok "sockerbomben i din hjärna" jag grät av lättnad när jag läste den.
Adams family: ja det är verkligen synd! Jag tror att många har det problemet. Men det är bra att det börjar komma fram nu. Det har varit rätt mycket i media om sockerberoende.
Nä precis. Bara för att man har ett sockersug så behöver man ju inte vara sockerberoende. :)
Jag steker också i smör eller kokosfett. :)
Adams family: ja det stämmer, det finns tre grupper. Jag skulle också vilja lära mig mer om matberoende och hur kroppen reagerar på olika saker som man äter. Det är väldigt intressant!
Vad gott det lät!
Seniorita: jag dricker faktiskt te med honung när jag är förkyld. Det lindrar så bra. Det är egentligen inte bra för mig att ha honung i teet men jag vet inget annat knep..
Någon som har något annat tips?
Jaså! Vad skönt! Jag har just fått min andra förkylning på 2 månader.. :(
Hanniz: ska kika in på din blogg. :)
Jag har också en blogg om någon vill läsa, carrostankar.wordpress.com
Red nose: det har hänt mig ibland med. Jag vet inte varför det händer.
Jag har börjat må illa mycket oftare.. Speciellt när jag ska ha min mens så mår jag illa i en period. Inte kul när man vill ha fler barn.. Tror att jag är gravid när jag egentligen ska ha mens.. ;)
Vad kul att det blivit lite fart i tråden igen. Man har mycket att läsa ikapp på kvällen. Just nu har jag kommit i en rejäl svacka. Är förkyld igen. Känner mig matt, har tappat kontrollen över sockerberoendet och får i mig massor med socker. Kan inte hejda mig. Ska försöka äta väldigt strikt och se om jag kan återfå kontrollen. Och hoppas att jag blir frisk snart och kan fortsätta med träning och bara må bra
Hanniz: jämför dig inte med andra. Alla går ner olika fort i vikt. Det kan vara en trögare start för vissa.
Hej! Jag har varit lite inaktiv här. Har tagit en paus från lchf men jag har ju insett hur himla bra jag mår när jag äter efter lchf. Nu när jag börjat äta mer kolhydrater har magen börjat krångla igen, hyn har blivit sämre och jag småäter mer. Innan den hör veckan är slut kommer jag att vara tillbaka med lchf. :)
Någon som har tips på ett gott lchf bröd man kan göra (alternativt köpa). Har testat att göra egna men jag gillar inte bröden som smakar som ägg.. Tar tacksamt emot tips! :)
Jag har ätit semla idag men en lchf semla. Ett bageri i stan bakar lchf bröd och lchf semlor. :) dock är den inte lika god som vanliga semlor men det får duga. :)