Inlägg från: linelullan |Visa alla inlägg
  • linelullan

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-07-20 17:50:18 följande:
    jag har åkt på VATTKOPPOR!!! Fått den diagnosen iaf. Det knäppa är att jag redan har haft det, och då är det typ en på miljonen att man får det igen! Lagom skoj! Hoppas dom har tagit fel och att det är nåt annat, men medicin ska jag få iaf!
    Ojdå! Stackars dig!
    Krya på dig och hoppas att du inte får så mycket besvär!! 
  • linelullan

Fy, vilken abstiens jag har!! Skakig i kroppen, huvudvärk, ingen energi och lite smått illamående.
    Hur lång tid tog det för er att bli av med abstinensen?

jag är sockerberoende så jag visste att det skulle bli jobbigt.. Bara att stå ut!
    jag är väldigt sträng när det gäller kolhydrater. Äter nästan inga kolhydrater överhuvudtaget. 

• linelullan

Jag funderar på att göra chokladmousse någon dag. Hittade en sida med en massa LCHF recept. Är det någon som har tips på vilken choklad man ska välja? Jag antar att man inte bara kan ta vilken som helst..

• linelullan
    jeng skrev 2011-07-24 10:23:33 följande:
    Lindt 90% är nog den de flesta tycker är godast! Lindt 85% är betydligt surare och bittrare än den med 90% så ta inte den! marabou premium 86% är det många som äter med.
    Okej, tack för tipset!
  • linelullan
    helene306 skrev 2011-07-24 10:24:37 följande:
    Jamen förlåt ... du undrade ju över chokladen inte över recept. (jag och läsa klart ...)
    haha.. ingen fara! Det receptet verkade ju ännu bättre än det jag hade hittat, så jag ska testa det!

• linelullan
    Faile skrev 2011-07-24 10:46:14 följande:
    Tack, ja nu kör vi hårt!!

Har hypo och har inte märkt direkt någonting, möjligen tvärtom, att jag behöver ligga lite striktare för att det ska hända något.
    Louella skrev 2011-07-24 10:19:47 följande:
    För mig räckte det att återfalla en helg, så gick jag upp ett kilo. Då åt jag i och för sig både glass, bröd, kakor och hamburgare med pommes... Nu har jag lyckats gå ner kilot igen, har varit strikt denna veckan.

Annars har jag samma plan som dig - vara strikt hela hösten för att sedan synda lite runt jul. Älskar julen mest av allt på hela året och kan inte tänka mig att undvika glögg, pepparkakor, jansson och julmust!  Men jag ska bara fuska en vecka, sen blir det nya tag igen efter nyår. (Lite knäppt att planera sin kost ett halvår i förväg men men ;)
    Skönt att det försvann fort det där extra kilot.
    Visst är det lustigt att man planerar in "fusk" redan nu, men samtidigt känns det bra att ha en lite mer långtgående plan.
    Jag planerade ju att tillåta mig själv lite fusk under semestern och istället trillade jag dit helt och hållet igen. Så jag tror man ska ha en hård målsättning för att inte lura sig själv att den där extra chokladbiten är ok, och en glass är ju också ok, och en bulle osv...

Min första målsättning var ju 3 månader strikt vilket jag höll helt utan problem, det var därefter jag började fuska lite hit och dit " för jag hade ju varit så duktig".
    Tror man måste komma bort från det där belöningstänket. För det är ju ingen belöning att ge sin kropp skit liksom

Så ja, nu kör vi hårt och laddar för beach 2012!
    Jag håller med dig! Man måste bort från belöningstänket. Annars är det lätt att komma på en massa olika anledningar till varför man "förtjänar" att få fuska.
    Därför tror jag att det är bättre att man planerar in "fusk". Då blir det ju inte på samma sätt och man uppmuntrar inte belöningstänket på samma sätt.
  • linelullan

Det verkar inte finnas här. Någon som vet om man kan använda annat sötningsmedel? Typ suketter?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**