Inlägg från: linelullan |Visa alla inlägg
  • linelullan

**Den stora feta LCHF-tråden**

Southern Belle skrev 2011-08-05 22:42:37 följande:
     Och tänk vilken bra start i livet du ger ditt lilla barn genom att äta hälsosamt!!!

På tal om att bli gravid - har ni sett: www.kostdoktorn.se/at-dig-gravid
    Jag hade själv svårt att bli gravid med vårt andra barn.. Försökte i några år men vid utredningen hittades aldrig fel... Kanske var det höga insulinnivåer som var problemet? Jag bodde ju trots allt i USA - sockrets förlovade land - under den tiden....  
    Jag hoppas verkligen att det där stämmer!! Jag vill ha ett syskon till min dotter, men jag misstänker att jag har PCO. Så jag hoppas att det blir lättare att bli gravid genom att äta LCHF.
  • linelullan

Jag testade tacopajen som finns i recept-tråden. Herregud vad god den blev!! 
    Gjorde den med kryddblandningen som står i receptet och den fick jättemycket smak.
    Denna paj måste ni testa om ni inte gjort det!  

• linelullan
    helene306 skrev 2011-08-07 09:27:58 följande:
    Använd kryddblandningen när du gör vanliga tacos också. Mycket bättre än pås-kryddan som är full med kolhydrater och annat onödigt. Om det var mitt recept du menade så tror jag inte jag skrev salt? Eller gjorde jag det? Jag har uteslutit salt för jag har tyckt det blir så himla salt, annars ska det vara 1 tsk salt. Jag har modifiert receptet fram och tillbaka, salt eller för stark men det recept jag skrev ut passar mig bäst
    Ja, jag tänkte att jag skulle göra det. Den kryddblandningen var riktigt bra!
    Ja, det var ditt recept och du hade skrivit med salt. Inte hur mycket man ska ta men det är nog en smaksak. Tog bara lite grann. Gillar inte när maten är FÖR salt.. 
  • linelullan

Provade mina jeans idag och insåg att jag måste köpa nya byxor. de är alldelens för stora nu! Jippie!!
    -5,7 kg på tre veckor med LCHF. 

• linelullan

Till frukost äter jag ägg. Nu för tiden äter jag oftast omelett gjord på två ägg, lite grädde, riven ost. Sedan strör jag på lite kalkon, eller lax eller vad jag nu har hemma.
    Ett tips är att blanda i lite sambal oelek i smeten innan ni steker omeletten. Det ger den lite mer sting och jag tyckte det var supergott. Men var försiktiga med mängden, det är väldigt starkt.

• linelullan

Beccastina: jag vet hur du känner dig. Jag är sockerberoende och hade det jobbigt första veckan med LCHF. Jag tror att det är bäst att stå ut, att inte hitta något substitut eller äta mörk choklad. Du vill ju inte underhålla sötsuget om du ska bli av med det. Håll ut, det kommer att kännas bättre. Det är svårt när man är mitt i det men du klarar det! :)

• linelullan

Beckastina: jag gick ner 6 kg de första tre veckorna utan att träna så mycket. Gick väl någon kort promenad då och då.
    Nu har jag däremot börjat träna mer. Ska gå fem km tre gånger i veckan till att börja med så får vi se vad det blir för resultat av det. :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**