Inlägg från: linelullan |Visa alla inlägg
  • linelullan

**Den stora feta LCHF-tråden**

Grattis till alla som gått ner och som blivit gravida! :)

Känner att jag har mindre och mindre tid att titta in här men försöker så ofta jag kan.

Jag är sockerberoende och har just nu fått ett återfall. Men jag försöker komma ur det och är på god väg. :)

• linelullan

jag har haft en dålig period nu och ett återfall i mitt sockerberoende. Men nu är jag på väg tillbaka. 
    Brödet som Klyven tipsade om ser väldigt gott ut. Är så trött på LCHF bröd som man gör som bara smakar ägg!
    Funderar på att testa det brödet. eller är det någon som har tips på recept på bröd (förutom frökex) som inte smakar ägg?

• linelullan

Lisamaria: helt rätt!! Jag väger mig allt för ofta! Det är ju nästan bättre att mäta sig. Men som du säger, man känner ju själv hur man mår och vågen ställer till det ibland. Man kommer ju att märka på kläderna om man går ner i vikt.

• linelullan

Jag har också ätit en del socker nu under julen och jag har ont i magen. Känns nästan som kramp. Hemskt! Det som är kul är att jag trots att jag ätit sånt som jag inte ska äta och inte tränat så mycket som jag borde lyckats gå ner -1,2 kg. Under julen brukar man annars gå upp i vikt. Har gått ner nästan 12 kg och har lite drygt 8 kvar!!

• linelullan

Jag har alltid haft väldigt oregelbunden mens men sedan jag började äta lchf så har den blivit mer regelbunden, den kommer i alla fall varje månad. Tidigare kunde det gå ett par månader upp till ett halvår innan den kom nästa gång.. Men jag vågar inte svära på att det är pga lchf, det kan ju även bero på att jag gått ner mycket i vikt.

• linelullan

Välkommen! Jag har hållit på med lchf i fem månader och gått ner 12 kg. Nu har jag gått över till en mer liberal lchf och äter lite mer kolhydrater än tidigare.

Jag håller också med om att du ska läsa på så mycket du kan innan du börjar. Det kan bli jobbigt med omställningsbesvär men håll ut, det går över! :) lycka till!

• linelullan

Rednose: jag trodde också att strikt lchf var max 20g kolhydrater.. Det har jag gått efter iaf.
    Jag är kvar, även om jag inte skriver så många inlägg. ;) ska försöka bli bättre på det.

• linelullan

Jag har ätit massa skräp idag. Har ont i magen och dåligt samvete.. Jag känner verkligen att sockersuget triggas av kolhydrater!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**