Inlägg från: linelullan |Visa alla inlägg
  • linelullan

**Den stora feta LCHF-tråden**

Asereth: har du recept på den cheesecake fyllningen du brukar göra. Skulle gärna vilja ha det i sånt fall. :)

• linelullan

Dissan: väg dig inte varje dag! Vikten kan variera från dag till dag och då är det bättre att väga sig mer sällan.
    Mäter du dig också? Det kan hända saker med kroppen trots att det inte syns på vågen. :)

• linelullan
    ThePointOfItAll skrev 2011-08-23 15:41:25 följande:
    Läste precis att Usain Bolt inte ville ha kolhydrater innan han skulle springa nu när han var i Sverige. Hur kunde han då springa? Enligt lchf-skeptikerna måste man ju ha kolhydrater om man ska röra på sig
    haha.. Ja, det är lustigt det där.. Så många gånger man har hört att man måste ha kolhydrater för att orka träna. Jag känner att jag orkar träna mer när jag äter LCHF. Har bättre ork och har t o m ork till att springa lite grann vilket jag inte klarat av innan.
  • linelullan
    FasterK skrev 2011-08-23 16:26:09 följande:
    Det är ju jättebra! ...och så snabbt också. Blir ju en smula avis, för det går så långsamt för mig. Ha-ha!

De flesta verkar få platåer med stillastående viktnedgång och jag hoppas verkligen jag kan ta mig förbi min, när och om den kommer, utan att tappa motivationen
    Min platå verkar ha kommit nu. De senaste två veckorna har det knappt hänt någonting. Motvationen dalar, men jag försöker peppa mig själv. Än så länge går det. Hoppas bara att det kommer igång snart igen.

Jag tror att det är det som är det svåra, att hålla sig motiverad även när det inte händer så mycket.  
  • linelullan

Jag har hållit på i 5 eller 6 veckor tror jag. Men jag gick ner väldigt snabbt i början så jag tror att kroppen behöver tid att vänja sig lite. Vad är en fakirvecka?

• linelullan

Anna nicole: jag kanske ska testa det och se om det hjälper. Fast iofs äter jag inte så mycket mejeri produkter.
    Senaste veckans resultat tror jag beror på mens. Blir rätt svullen och brukar gå upp lite då. Förhoppningsvis visar vågen ett bättre resultat på söndag. :)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**