Inlägg från: linelullan |Visa alla inlägg
  • linelullan

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag är väldigt glad över att diskussionen om lchf är bra eller dåligt kom upp. Känner att jag blivit så påverkad av min omgivning att jag funderade på att ge upp lchf. Jag har varit väldigt rädd för att det inte är bra att äta så i längden. Jag har inte haft så stor koll på vad forskning och läkare säger om lchf. Har hört båda delarna. Om det blir ju inte bättre av att vissa vänner och familj inte tror på lchf och ger mig det stöd jag behöver.

• linelullan

Martina: hela menyn lät hur god som helst! :)

Det jag älskar med lchf är att det är så otroligt gott. Man njuter verkligen av maten! Det finns så mycket goda recept!

• linelullan

När jag hade magsjuka så var jag också bara sugen på kolhydrater och socker. Jag tror att kroppen förlorat så mycket näring så man blir sugen på sånt så att kroppen ska få näring och bli pigg igen. Jag åt rostade mackor och nyponsoppa en dag och sedan försvann det värsta suget.

• linelullan

Oftast när jag fuskar så går jag inte upp något, men sötsuget blir hemskt. Det brukar ta några dagar för mig att komma tillbaka igen så därför försöker jag att inte fuska. Lättare sagt än gjort så här vid jul och nyår. ;)

• linelullan

Starliiight: det går bra. Har börjat äta en mer liberal lchf där jag äter mer kolhydrater, men jag har börjat få lite problem med mitt sockersug så jag funderar på om jag ska gå tillbaka till lite mer strikt lchf.
    Tycker du att lchf fungerar så tycker jag att du ska köra på det. :) vad är det som gör att du tvekar?

• linelullan
    relan skrev 2012-01-01 20:49:20 följande:
    Jag måste fråga, kanske är detta ett välkänt problem, har ni problem med era diskmaskiner?
    Sedan jag började med LCHF har diskmaskinsfiltret fettat igen, och jag har fått kalla på reparatör (som visade mig problemet). Tänker ni på vara noggrannare med era diskmaskinsfilter än förr, eller är det bara min maskin? :)
    Jag har inte märkt något med vår diskmaskin.. Tycker inte att filtret blir smutsigt snabbare än vanligt..
  • linelullan

Oj, här har det hänt mycket i tråden idag. :)

Jag har ätit lchf sedan i juli 2011. Äter det för att gå ner i vikt och för att må bra.

Positivt:
    Jag har gått ner 12 kg
    Ingen gasig mage
    Småäter inte längre
    Har alltid haft oregelbunden mens men nu är den mer regelbunden. Den kommer inte på exakt dag men den kommer varje månad.

Negativt:
    Det enda negativa jag kan komma på är att man måste försvara sig för folk i sin omgivning hela tiden.

• linelullan

Längtan3:
    Jag började i juli med lchf. Då vägde jag ca 94 kg. Nu har jag gått ner till 82 kg och har som mål att gå ner till 74kg. Jag vet inte nu om jag kommer att stanna eller fortsätta efter jag nåt 74 kg. det beror på hur jag känner mig. Jag är 170 cm lång.

• linelullan

Jäkla skit socker! Jag är så arg på mig själv! Mitt sockersug har tagit ett järngrepp om mig och vägrar släppa taget! Och idag föll jag stenhårt! Åt semlor idag.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**