Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vad äter nit till lunch? Hemma eller på jobbet/skolan?

11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi
    Chicky01 skrev 2012-06-23 11:18:15 följande:
    +0,3 kg... Kan det vara för att jag tryckte i mig 2 liter jordgubbar igår? ;) Annars höll jag mig till lchf ganska så bra, men säkerligen över 20 g kolhydrater utöver gubbarna... Äsch! Nya tag, ska nog testa fakir. Hur länge ska/ bör/ kan man hålla på med fakir? Tar tacksamt emot tips på såser man kan göra enligt fakir!
    Jag körde fakir en vecka efter vi hade kommit hem från semestern. En "rensa ur" kur! =) Gick ner bra. JAg hade inga såser, bara aromsmör till köttet!
  • LokesMammi

Nu har vi varit på bröllop (igen) och ätit fel saker. Åt samma sak idag. Hua. Känner mig sååååå tjock. Men det var härligt när en kompis jag inte sett på en månad, säger att jag blivit smal. Ville veta vad jag gjort. LCHF sa jag då! Ingen träning bara lchf. Blev jätte förvånad! =)
    Det var inte jättegott med chips faktiskt!  Tog mera popcorn än chips. =) hehe Men gott med tårta! ;)

• LokesMammi

Hur är det med rabarber?
    Vi fick massvis, stora rabarber av en kompis pappa idag! Tänkte göra kräm o paj på det.

• LokesMammi
    Postis skrev 2012-06-24 19:25:29 följande:
    Rabarber och jordgubbar är ok i små mängder om man inte kör jättestrikt. De innehåller en del kolhydrater (kan inte mängden i huvudet) men samtidigt innehåller de en hel del nyttigheter och är så goda så jag för min del tycker det är ok att äta i begränsad mängd. Det är ju dessutom så kort tid på året de finns färska.
    Faile skrev 2012-06-24 19:25:49 följande:
    Rabarber är ok. Kan tipsa om pajen nedan som jag testade på midsommarafton. Jag gjorde den dock med äpple och kanel. Kan inte kalla den smulpaj eller ens en ersättning för det, men en himla god nöt/äppelpaj dock

56kilo.alltforforaldrar.se/appelpaj-smulpaj-l.../
    Låter bra det. Rabarber  som är så gott! =)
    Ja, jag tänkte googla efter recept på nån lchf paj man kan göra med rabarber. Måste införskaffa sukrin. Finns det i "vanlig" affär?
  • LokesMammi
    huldaskarin skrev 2012-06-25 10:32:32 följande:
    Morgonens vägning visar 0,2 minus så nu kanske jag kommit till den fruktade stilleståndsplatån. Har gått ner 5,2 kilo på 6 veckor och har 5 kilo kvar till min målvikt. Men jag är ju född i oxens tecken och fortfarande envis och tjurig så jag SKA inte tappa någon sug!! 
    Oxe här med. Lika envis. Det SKA gå! =) hehe
  • LokesMammi
    PikkuMyy skrev 2012-06-25 21:40:47 följande:
    Hade som mål att gå ner 10kg till midsommar, förhoppning om 15kg... Missade målet med 0,1kg,men är nöjd ändå! Nu är mitt nya mål -6kg innan sommaren är slut,men törs inte sätta datum...tror egentligen att jag kommer ha svårt att nå målet med tanke på hur segt det har gått på sistone. Nästa mål är ner till 75kg till jul, dvs -11kg från och med i dag. Och sedan -10kg från jul till beach 2013! Totalt siktar jag på totalt 30,9kg alltså! Känns överväldigande och en dröm att väga så "lite" (vilket kanske inte är så lite till mina 161cm..) Motivationen är att känna sig snygg, våga sig till badhuset med barnen och kunna köpa kläder som man väljer efter vilka som man tycker är snyggast, inte vilka som döljer fläsket bäst!!!! Heja heja!!!!
    Hejja hejja! Det kommer o gå galant. Har man viljan o motivationen så kommer det o gå bra. O det har du!
    Hejja hejja! =)
  • LokesMammi

Nu är jag sur. Nu tänker jag ställa samma fråga som varit på tapeten förut, men ställer den igen, orkar inte leta bakåt.
    Tänkte göra kräm o paj o köpte stevia. Ser på recept att det är sukrin jag ska ha. Vet inte om det var sukrin som jag stod o läste på, för den jag inte tog innehöll 55g/100g KH. Därför köpte jag stevia. Kan man använda den ist eller måste jag gå o byta??

• LokesMammi
    skånetös78 skrev 2012-06-27 20:25:00 följande:
    LokesMammi: Tror inte att det var Sukrin du hade tag i för Sukrin innehåller 100% kh. Dock är det kh som inte kroppen kan tillgodogöra sig och det påverkar därför inte blodsockret.
    Är det Stevia strö så kan du ersätta Sukrinet med samma mängd Stevia Strö. 
    Tror det bara är Stevia. Står inget om strö.
    Sen står det på att 1tsk stevia =1tsk socker.......
    Den här är det: www.canderel.se/stevia/products_pulver.html
    stjierna skrev 2012-06-27 20:23:32 följande:
    LokesMammi: stevia och sukrin (erithyol) är två olika sötningsmedel.
    Stevia utvinns ur roten på växten Stevia, är 300-500 ggr sötare än socker och har en bismak av anis.
    Sukrin är en sockeralkohol (erithyol) som doseras samma som socker och har en kall bismak.
    Bäst smak får man om man blandar de två, eftersom dom tar ut varandras bismaker - 3 msk sukrin och 1/4 kryddmått stevia motsvarar 1 dl socker/enbart sukrin.
    Ok. Då får jag handla sukrin också då o blanda!
  • LokesMammi
    stjierna skrev 2012-06-27 20:35:37 följande:
    LokesMammi: om jag inte är ute o cyklar så innehåller Canderels produkter sockeralkoholer som faktiskt påverkat blodsockret, kolla upp det. OM det är så så är det bara att slänga den du köpt.

Köp ICA Stevia strö, Sukrin/Sukrin Melis/Sukrin plus eller äkta Stevia (liten, snordyr burk).
    Då lämnar jag tillbaka den imorgon (om jag har kvar kvittot) Tack.
    Då köper jag ICA stevia strö o sukrin imorgon. hehe
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**