Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-05-28 09:59:10 följande:
    Lokesmammi: vattenmelon innehåller 8 gr KH/100 gr - det blir snabbt många KH! (plus att sötman kan ge blodsockerhöjning och insulinpåslag!)
    Ok. Ja, jag äter bara några skivor. Svalkande i bastuhettan!
  • LokesMammi

Äter också "för lite fett". Inte alltid jag har sås till maten. Kött o grönsaker räcker för mig. Enda gången jag har sås till maten är när jag äter korvstroganoff eller gryta!

• LokesMammi

Nu är träningen igång på semestern. Gör plankor o situps.
    Imorse gjorde jag 60sek planka, 100situps o 60sek planka. Mitt på dan gjorde 80sek planka. Har nyss varit ute på en 50min promenad, hoppade hopprep (raskt) i 60sek o sen planka 60sek! =)

• LokesMammi
    Spana skrev 2012-05-29 21:03:27 följande:
    är det nån som INTE har koll på antal gram ni äter av protein, fetter och kolhydrater och allt vad det är..  Jag har ingen våg och kan inte ha någon koll på hur mycket eller lite jag äter.  Hur gör ni?     

Jag räknar inte! Försöker o se så jag äter lite KH. Tycker det är jobbigt o pestopina o räkna! =)
  • LokesMammi

Nu på semester blir det mkt KH, cider, öl o godis. Men rör iaf på mig typ varje dag o planka o situp. (förutom nu när vi varit i Hong Kong). Tänkte vara noga när jag kommer hem sen. Om man ska köra fakir, vad ska man tänka på då o äta utav? (om man inte tål ägg o fisk)

• LokesMammi
    yena89 skrev 2012-06-01 17:52:11 följande:
    Kött som du tål, såser du tål, smör och kanske lite broccoli eller gurka för att fräscha upp det.
    Får leva på kött i en vecka! =)
    Såser utan mejeri.............nåt bra recept?
    Får äta bacon till frukost o stek till lunch o middag! =)
    Broccoli o blomkål klarar inte jag av o äta. Så bläkigt! =)
  • LokesMammi
    tilj75 skrev 2012-06-02 15:01:15 följande:
    Då blev det svårare, aioli utan ägg blev kanske inte så lyckat =)

Vitlökssmör?
    Kan man äta vitlökssmör när man tänkte undvika mejeri? Kanske inte ska undvika det om man inte kan äta ägg o fisk??
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**