Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

jenniekk skrev 2012-06-30 21:56:08 följande:
    Det här med hunger... tycker det är svårt att veta vad som är hunger. Låter ju hur konstigt som helst!? Magen kan kurra och jag kan känna mig sugen men inte ont i magen hungrig...

Har idag varit extremt orkeslös och yr, inte känts bra alls...

Dagens mat: Omelett med bacon
                          2 färsbiffar med lite skysås, sallad       
    Kan också känna så. Magen kurrar, men.......är jag hungrig. Kan inte vara hungrig redan lixom??!!??!! =) hehe

Har du BARA ätit det där?

Fast jag har inte heller ätit så bra idag.
    Åt några skedar rysk yoghurt med hallon till frukost. Tog några skivor bacon när de andra åt lunch o till middag åt jag kyckling, bacon o egengjort tzaziki (stavning). Nu äter jag lite fel på kvällen, men kände för det! =) hehe
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3
  • LokesMammi

Idag när vi gick lite på stan så kikade jag in i skyltfönstrena o såg min spegelbild. Jag ser jättesmal ut, men känner mig inte jättesmal. Känner mig jävligt tjock! =) Tänk så fel man kan ha. Men om bara tjocka magen *(som jag håller in) kan försvinna så mår jag såååå mkt bättre. Måste bli bättre på plankan nu!

• LokesMammi
    jenniekk skrev 2012-06-30 22:17:52 följande:

Jag vet inte om jag ätit för lite LokesMammi, försöker ju bara att äta då jag är hungrig. Gör ni också så? Eller försöker ni alltid äta tre mål?

Jag försöker o äta tre mål, men är jag inte hungrig hungrig så gör jag inte det........ är jag bara sugen tar jag några bacon skivor.....
  • LokesMammi
    Tessa606 skrev 2012-06-30 23:28:06 följande:
    Men varför äter du sådant du inte längre tycker om? Ska jag fira så vill jag ju göra det med något gott som får mig att må bra, inte tvinga i mig sötsaker "bara för att" och dessutom må dåligt?
    Ville också äta! Testade. Är sugen på sånt man gillade förut. Vet nu att det inte är någe gott. Räcker med nån bit "fel saker" så vill jag inte ha mera! Skönt o upptäcka det! =)
  • LokesMammi

Blev så sugen på ett "utan-allt-bröd" jag såg recept på nu när jag bakar bröd till sonen! Den åt jag mkt av när jag ammade. Den är nyttig, sen är det mjölet som innehåller 83g/100g. Tänker baka den sen när jag nått min målvikt o inte tänker vara lika strikt.
    Den innehåller: bovetekross, lingonsylt, russin, fibrex, linfrö, kummin o glutenfritt mjöl! =) Riktigt god är den!

Testar nu o göra pannkakor som jag tänkte äta till frukost imorgon. Testa o se! =)

• LokesMammi

För mig syns det på vågen o inte på måttbandet!
    Började 9april, vägde då runt 75kg. I fredags vägde jag 59. Ska väga mig imorgon! =)

• LokesMammi
    Martina 76 skrev 2012-07-05 18:17:53 följande:
    Fast har du gått ner 16 kg borde det rimligtvis synas på måttbandet också. Annars behöver du nog kalibrera din våg!
    Endast 6cm på måttbandet. Mäter på magen iofs! Den är kvar men resten av kroppen har försvunnit!
  • LokesMammi

Jag har gått ner 0,1kg på en vecka! Dom sista envisa kilona tar tid! :/

• LokesMammi

Ellaria:
    Vet hur du känner dig. Jag väger inte lika mkt som du, men har ändå gått ner runt 15kg på 2månader. Jag känner mig fortfarande tjock o fet (=)) men när jag gick på stan häromdan med barnvagnen o tittade in i skyltfönstrena så såg jag en smal tjej som gick där. Inte alls den som är i mitt huvud! Det var kul. Det som gör att jag känner mig tjock är stora magen som inte vill minska. Den tar tiiiiiiiid! =)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**