Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Kan man äta vitkålssallad när man är fakir?
    Tänkte eftersom jag inte kan äta ägg tänkte äta bacon o vitkålssallad till frukost.
    Kan tänka mig att sallad o grönsaker inte får ätas. Och eftersom det är 0KH så kan jag inte äta rysk/grekist yoghurt med hallon! (som jag brukar äta till frukost)

• LokesMammi
    stjierna skrev 2012-06-03 08:01:02 följande:
    Vitkål innehåller 4 KH. Så jag hade sagt nej, iaf om du äter fakir ;)
    men blä! inte det jag ville höra! =) hehe
    då blir det bara kött till frukost för mig. hoppas jag klarar mig på det när man jobbar i ett "stå-hej-jobb" =) (vården)
  • LokesMammi
    solfrost skrev 2012-06-03 08:28:41 följande:
    Ja jag gick ner det innan jag fuskade, men efter fusket gick jag upp något och nu står vågen still.
    Jag har 10 kg att gå ner kvar.
    Och skinnet hinner inte med riktigt, har rätt mycket sådant just på magen:/
    Det är väl jag som vill tappa allt på en gång:) Får skaffa lite tålamod antar jag*s*
    Tålamod är svårt när man vill ner i vikt. Jag har hud kvar efter sonen o en mage (mest huden som gör att jag har en mage) som ska bort! Helst igår. hehe
  • LokesMammi

Måste bara säga en sak. Nu på semestern så blir det mkt KH, men mkt promenader är det varje dag. För en vecka sen ung köpte jag ett par 3/4jeans och det blev fult över kanten som vanligt, men köpte dom ändå för dom var så snygga. Idag är jag tvungen o dra upp dom. Dom är hur stora som helst. Jag vägde mig på svärfars våg o den sa lika mkt vikt som innan jag åkte hemifrån (sen är det olika på olika vågar). Men känns så skönt. Åker hem på torsdag, ska ta tag i promenader o planka. Eftersom jag får i mig KH så får jag träna lite mera! =) hehe
    Men har fortfarande stor mage! =)

• LokesMammi

Har också funderat på om man behöver äta kosttillskott!

Idag vägde jag mig på svärfars våg när jag vaknade. Enl den har jag gått ner 2kg. Men sen är det olika på olika vägar, men det känns bra! =) Man rör ju på sig så mkt men får i mig KHs. Idag tog jag bara 2koppar te till frukost!

• LokesMammi
    Ellaria skrev 2012-06-04 07:00:15 följande:
    Vitkål är super för att få i sig c-vitamin!
    Åh, det är bra o veta. Jag som hatar broccoli! Men ska på fakir efter semestern o då blir det inget vitkål för mig! :(
  • LokesMammi

Jag har inget delmål, bara slutmål o drömmen är o väga 50-55kg. Jag är 157.7cm kort! Vägde över 70 när jag började (slutade väga mig när jag vägde 72 så mer än det vägde jag). Nu innan semestern vägde jag 64kg. Så 10kg till för mig! =)

• LokesMammi
    RebornEve skrev 2012-06-04 15:56:25 följande:
    Jag är bara 157 cm lång och jag väger som jag skrev tidigare 63-64 kg
    Jag har storlek small i tröjor och i jeans har jag storlek 28
    Min målvikt var 59 kg och vi får väl se om jag kommer dit nån gång.
    Är nöjd med hur jag ser ut nu :)
    Lika pytteliten som mig! =)
  • LokesMammi
    banantelefon skrev 2012-06-05 10:45:47 följande:
    Okej brudar, "böna" dvs min dotter - kärt barn har många namn ;), har önskat tacos till middag idag.
    Hur är det med kryddningen av färsen?
    Använder ni tacokryddan eller kör ni heller med spiskummin/chili/salt/peppar?
    Vi har tagit vanlig tacokrydda. Sen har jag ätit de hårda ist för det mjuka, tills jag kom på att det är ju för tusan majs. hehe
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**