stjierna skrev 2012-04-03 22:03:08 följande:
Glass: jag äter som du, fast under 20 g kh/dag. Äter mycket av det med lite kollisar och lite av de med mycket kollisar. Det enda jag "bannat" är pasta, potatis, ris o dylikt samt bröd, godis o chips. Fritt fram på grönsaker (alla), kryddor (alla), fisk, kött o skaldjur, CF/smetana/turkisk yoghurt, grädde o smör/kokosfett. Och hallon! Men som sagt max 20 kollisar/dag för mig ;)
Jag antar att jag är en fejk LCHFare som bakade minimuffins på vetemjöl (även om dom knappt innehåller kh ;)).
Äh, en del är nitiska och anser att man ska följa det slaviskt, men vad är egentligen rätt eller fel? Det är helt upp till var och en att bestämma vad som är rätt för just den personen.
En del blir nästan fanatiska och tycker nästan att man hädar, om man inte gör som de gör
Jag räknar aldrig någonsing kolhydrater, men eftersom jag har bra koll på näringslära så vet jag att jag majoriteten av alla dagarna ligger under 20g, vissa under tio, men ibland, när jag känner för det, så är det helt okej för mig att äta en glass som innehåller 5g kolhydrater, bara för att det är gott och jag villl ha det. Ser det inte som fusk.
För att kunna fuska så skulle det innebära att jag lever efter någon annans regler och det gör jag inte