• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag är så jäkla trött på den här maten, inte midddagarna i sig, men det där andra som ska ätas. Kvällsmat, lunch frukost eller något sånt. 
    Jag har ingen inspiration alls, är bara trött på allt och är inte sugen på någonting. Är visserligen knappt hungrig heller, men känner mig så himla trött i kroppen att jag funderar på om jag har någon brist. Äter en några multivitamin/ vecka, magnesium, d-vitamin och omega 3 varje dag.... Annars äter jag skitkaasst.
    En dag kan bestå av keso, clementine och grädde.   lite köttfärssås efter jobbet, om jag känner för det, annars kanske lite bacon (sällan) Dricker te med kokosfett...
    Så kasst, jag vet, men jag känner inte för någonting alls... dessutom har jag ont i huvudet varje dag.

• Glass
    stjierna skrev 2012-04-05 11:45:56 följande:
    Glas: vi borde inspirera varandra mer, o hålla liv i recepttråden o inte bara laga "det gamla vanliga" ;)
    ja, jag tror det... Jag skulle helst av allt vilja ha någon som lagade maten med/till mig, men det kanske man inte kan hoppas på

Det blir så knas de dagar jag börjar 11 och jobbar till 20, då hinner jag inte med någonting alls, så det gäller att laga mycket de andra dagarna.

Jag är så sugen på bröd, har bakat lite lchf-bröd, men de smakar alldeles för mycket ägg, så jag tappade lusten...

Är så sugen på att bara skita i det här, iallfall nu i påsk och bara vräka i mig godis och god mat... 
  • Glass
    Tessa606 skrev 2012-04-05 12:04:12 följande:
    Har du provat det här www.alltforforaldrar.se/56kilo/frukostfrallor.../

Jag är oxå skittrött på att allt smakar ägg, men detta går bra för min del
    tack! 
    Jag ska ge det chansen i helgen. Får åka och handla lite och ta med mig till svärmor.

Hoppas att det är ok, isåfall har jag åtminstone ett alternativ till den där keson som jag äter jämt (och inte ens gillar) 
  • Glass
    stjierna skrev 2012-04-05 12:53:29 följande:
    Jag ska nog vara tacksam över att min man är föredetta köksmästare, hans fantasi (och villja att laga mat!) är det definitivt inte något fel på - jag får nästan slå mig in i köket för att få laga mat på MITT sätt. 

Du kan ju göra som någon pratade om här innan - bara äta ett mål mat om dagen och sedan ha mellanmål och så med dig till jobbet.

Till påsken har jag lovat mig själv liiite janssons frestelse (jag ÄLSKAR'T!) och kanske en halv potatis till sillen.. Men godis har jag faktiskt inget sug efter, och jag har ju själv gjort dessertbordet till påsken, och det innehåller bara LCHF-efterrätter ;) 
    Jag är kanske egentligen inte sugen heller, jag är bara uttråkad av maten.

Vad kan man ha för mellanmål med sig egentligen? Ostrullar, rostbiff.... och där tog min fantasi slut... 
  • Glass
    stjierna skrev 2012-04-05 12:59:29 följande:
    Glass: ölkorv, yoghurt o hallonsylt, skinkbitar, laxrullar m pepparrotsfärskost, parmaskinka m färskost, kalla kokta ägg, kalla pannkakor/plättar, matmuffins (ost o bacon) osv :)
    tack, du är en räddande ängel!!!

Jag hoppas att min inspiration kommer tillbaka efter påsk... Nu i påsk ska jag hålla fast vid dieten, men jag kommer att bli servad med maten iallfall
    Faile skrev 2012-04-05 13:07:08 följande:
    Knäckebröd.

3 dl torrvaror ( jag använder 1dl linfrön, 1 dl kokosflingor och 1 dl mandelmjöl, men går att variera hur man vill )

3 ägg

Rör ihop med en gaffel och häll ut smeten på en plåt. Bred ut smeten tunt med en gaffel och strö flingsalt över.

15 min i ugnen på 175 grader.

Ta ut och rispa i skivor med en pizzaskärare 

In i ugnen igen 1 timme på 50 grader.

Tycker det blir jättegott och knäckigt som delikatessknäcke ungefär, tunnt krisp men inte stenhårt. Jättegott och lättlagat knäcke.       
     det ska jag också testa! Jag behöver något sånt, känner jag!
  • Glass

shit, min bristande motivation och något låga humör gjorde att det var ett helvete att gå och köpa en jäkla massa godis, idag. Var så  nära att bara köpa allt som jag tycker är gott, men besinnade mig och köpte en massa som jag inte är så förtjust i , istället.   Inte till mig alltså. 
    Köpte inte något lösgodis alls, för jag litar inte på mig själv idag så det får inte vara för lätt att det råkar slinka ner en bit.
    I morgon ska jag baak kladdkaka, bröd, chokladmouse och äta jäkligt gott kött, så jag hoppas att jag klarar helgen... 

• Glass
    Ninis skrev 2012-04-05 20:33:40 följande:
    Hade tänkt dricka ett glas vin på lördag, men ångrade mig när jag hörde vad Anna Skipper sa. Hon sa precis det jag också har hört tidigare, nämligen att alkohol stannar upp förbränningen och att det tar en vecka innan det kommer igång igen, oavsett hur mycket man dricker. Så jag skippar vinet och smakar på budapestrullen i stället.
    Det stämmer inte alls, finns ingen logik i det påståendet alls faktiskt. 
    Skipper är bra på mycket, men hon säger inte helt sällan felaktiga saker,,, 
  • Glass
    Ninis skrev 2012-04-05 21:09:18 följande:
    Hon skriver ju inget om hur lång tid det tar innan förbränningen kommer igång igen efter att man druckit alkohol.
    Förbränningen av fett är tillfälligt avbruten tills alkoholen är förbränd. alkohol innehåller 7kcal/ gram, så det är ju bara att räkna på det... 
    När man är nykter igen, så förbränner man på max igen.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**