• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag åt några rutor för mycket av den mörka chokladen i går och fick ont i huvudet. Jag fixar verkligen inte för mycket socker längre. Det känns... ja lite sorgligt faktiskt. Godiset har ju så länge varit en tröst och en god vän (som alltid finns och som får mig att må bra): Nu känns det konstigt att jag inte kan vräka i mig en massa godis, ens om jag hade velat...

Påsken har gått bra i övrigt, men vi träffade på en bekant och hen skulle naturligtvis dra upp hur krångligt det var när folk inte åt vad som helst.
    Jag förklarade att jag är precis lika krånglig som innan, dvs, ganska krånglig om man vill att jag ska äta allt, men att jag inte har några problem med att bara äta det som jag gillar.
    Det muttrades lite och hen ojade sig över att hen inte kunde göra sås som vanligt. Jag påminde om att jag ändå inte äter sås till fisk och aldrig har gjort det...

En del vill bara se problemen, känns det som... 

• Glass

Jag har laddat ner shapeup nu och skrivit in vad jag har ätit idag. Höftade lite, för jag har ju inte stenkoll, men jag har ätit ca 700 kcal idag varav 22gram kolhydrater.  
    Jag inser att jag nog äter alldeles för lite, jag får nog öka på något.

Jag ska köra rätt hårt en månad framåt. Ska träna 1-2 gånger per dag, fast inte så tungt. Vill bara förbränna en jäkla massa fett, men om jag äter så här lite så är jag rädd att jag inte går ner pga det.

Era tankar? 

• Glass
    Martina 76 skrev 2012-04-10 19:37:57 följande:
    Även om du vill bränna fett så är det alltid bättre att köra hårt och tungt. Kör hellre ett långt pass är 2 kortare.

Andelen kolisar du äter är ganska stor ändå. Är mer fett. 

Det är mina spontana tankar.  
    Jag kan inte riktigt köra hårt och tungt, jag har lite problem med min nacke, så en hel del av övningarna måste jag vara väldigt väldigt försiktig med, träna långsamt och lätt. annars får jag väldigt ont i nacken och i huvudet och det sitter i ett bra tag. 

Kollisarna är ok, idag blev det lite extra, eftersom jag råkade äta en chokladbit.... Ren vana och det sker inte alls i vanliga fall.  
    Fett ja... får dricka mer te så att jag kan ha i kokosfett. Man är ju för sjutton inte hungrig längre....

• Glass
    Martina 76 skrev 2012-04-10 19:44:16 följande:
    Iofs tycker jag det är fel att äta om man inte är hungrig. Man måste lita på kroppen. Men 700 kcal låter ändå väldigt lite.
    ja, jag litar inte helt på min kropp, eftersom jag har ätstörningar i min bakgrund. Jag skulle mycket väl kunna förtränga alla hungerkänslor, bara för att jag undermedvetet känner mig lite duktigare då...
  • Glass
    Martina 76 skrev 2012-04-10 19:49:19 följande:
    Kokosfett är ju ett ganska effektivt sätt att få i sin energi snabbt. Köp kokosfett med smak/lukt om du vill äta det "rent". Det är mycket godare - förutsatt att man gillar kokos såklart!
    jag har sånt utan smak hemma, det funkar bra i teet. Jag tror inte att jag fixar att äta det i fast form... fast jag har ju aldrig testat

Tack för dina tankar, jag ska börja ha lite mer koll nu, tror jag. 
  • Glass
    Ellaria skrev 2012-04-10 20:20:35 följande:
    Testade en celcius innan spinningen idag, herrejävlar vad jag blev speedad. Kunde lägga på mer motstånd (jag är nybörjare, har bara varit där 3-4 gånger) och cykla lite snabbare. Dock har jag varit sjuk senaste veckan och hostade mig igenom halva passet men gav inte upp! Kändes bra men är totalt utmattad nu. Imorgon blir det cirkelgym och yoga, yay!

-16 kg sen nyår, 16 kg kvar! Ursäkta bilden, men den kanske peppar någon :)

Vill passa på att tacka er i tråden för all underbar hjälp! Utan er vet jag inte vad jag hade gjort.
    Är det du på båda bilderna?

Det syns definitivt en stor skillnad! 
  • Glass
    Ellaria skrev 2012-04-10 22:52:33 följande:
    Japp, på ena vägde jag 103 och den andra 87. "Före"-bilden är iofs några år gammal och inte sen nyår men jag vägde lika mycket och såg likadan ut vid nyår.
    imponerande att det syns så stor skillnad!
  • Glass
    Carolinalovetobias skrev 2012-04-12 10:01:14 följande:
    Hej tjejer! Har ett litet bekymmer ;) ska jobba natt inatt för första gången å funderar på hur jag ska lägga upp maten. Nån som har förslag?
    Ät om du blir hungrig

Framåt vargtimmarna, vid 04, så brukade jag alltid bli kall och trött, då är det gott med något varmt och lite upppiggande. Tex en kopp te med kokosfett i.
    Om du inte brukar jobba natt, så ta med dig lite extra mat. Kroppen kan bli lite förvirrad och en del reagerar med att bli hungrig hela tiden, andra med att inte behöva äta alls. 
  • Glass
    mammelie1891 skrev 2012-04-12 12:15:02 följande:
    idag har jag skrivit i bloggen om min dotter och hennes sjukdom om nån är intresserad av att läsa.
    oj!

Vilken tur att de hittade vad det var och att det inte är kroniskt. Hoppas att hon blir frisk snart!

Idag har jag lagat mat, vilket inte är speciellt skoj, men nu har jag lite småplock som jag kan stoppa i mig.
    Konstigt nog så är jag inte alls hungrig. Åt vid åtta igårkväll och har inte ätit alls idag. Känner mig nästan mätt av matlukten...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**