• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-04-12 20:48:21 följande:
    Åh, jag är SÅ JÄVLA sugen på kolhydrater ikväll! Chips hade varit helt underbart att äta!
    Nu går jag lite emot andra här, men vet du vad jag gör när jag varit sugen på en viss sak länge?
    Jag äter den och nästan alltid inser jag att den inte alls är så god som jag hade förväntat mig.

I påskas åt jag ballerinakex, vilket var min favoritkaka. Den smakade bara mjöligt.
    Idag firade vi min mans födelsedag och jag valde att äta en chokladboll. Den var inte speciellt god och jag åt inte upp den. Jag valde också att smaka på marsipan som jag älskar. Den smakade bara äckligt sött och knastrigt.

Så, ja, jag testar sånt jag är skitsugen på och konstaterar nästan alltid att det faktiskt inte var så gott. 
    Jo, jag har även testat milk duds, det var farligt gott, så jag är inte redo för dem ännu. Ställde bort skålen direkt och vet nu att såna kan vi inte ha hemma.

Det kanske är fel att göra så här, men för mig hjälper det mycket

• Glass
    mammelie1891 skrev 2012-04-13 07:07:23 följande:
    Glass: jag gör som du. Har oxå testat vissa saker jag varit väldigt sugen på, för att märka att det inte va nåt att ha = suget borta. Det tycker jag fungerar jättebra! Oftast är det man testar på tok för sött o sliskigt så man får avsmak. (testar dock i små mängder, mini tugga glass eller fikabröd).
    ja, visst är det bra? 
    Jag är klart mindre sugen på allt som jag har trott mig veta är gott.  
  • Glass

jag mår lite konstigt. 
    Det känns om att det flimrar i ögonbrynen...
    låter skumt, men ni vet hur man kan få en ryckning i ögonvrån ibland?  Nästan så känns det i mina ögonbryn. 
    Jag tror att jag ser som vanligt, men jag är kanske lite yr eller dimmig...
    Det var likadant i går på kvällen och i natt natt jag råkade vakna till.

Jag behöver alla era tips och tankar om vad det kan vara! 

• Glass
    RebornEve skrev 2012-04-13 11:55:49 följande:
    Glass : är du stressad?
    nej inte egentligen, jag tränar ganska mycket om man jämför med hur hur lite jag tränat innan, men jag har varit ledig i flera dagar och har inga måsten på mig, egentligen...
  • Glass
    Faile skrev 2012-04-13 12:01:55 följande:
    Så har jag fått emellanåt och fick veta att det kan bero på magnesiumbrist. Samma med ryckningar i ögonlocken och krypningar i benen ( restless legs ).
    är det så? 

Jag käkar magnesium,  2-3 tabletter varje dag (vilket är dagsdosen) Jag vet ju i och för sig att man förbrukar en massa magnesium när man tränar, så jag får nog öka på dosen lite.
    Det känns lite läskigt när det är vid ögonen och en massa tankar om hur farligt det kan vara, far genom huvudet... 
  • Glass
    Ninis skrev 2012-04-13 12:10:04 följande:
    Är akutinlagd på Södersjukhuset. Yrsel, synrubbningar, domningar, stickningar, matt i kroppen, tung i bröstet. Kan inte ta mig upp ur sängen. Har gjort EKG och hela baletten. Alla prover normala hittills. Själv gissar jag på en stressreaktion p g a allt jag varit med om de senaste 3 åren. Så nuhar jag fått äta en limpmacka och druckit ett glas körsbärssaft i brist på lchf-mat!
    oj jäklar!

Hoppas att det bara är en stressreaktion och att du mår bättre snart! 
  • Glass

ojoj, Ninis och Carolineloves tobias.
    Ni har verkligen fått alla olyckor som ni behöver ha under en hel livstid.
    Jag kan inte ens föreställa mig det och jag vet itne vad jag ska säga...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**