Inlägg från: Hon den där |Visa alla inlägg
  • Hon den där

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-04-28 22:07:26 följande:

Fast då blir man ju aldrig kvitt sötsuget om man käkar en massa kolhydrater och socker varje helg. Man gör sig själv en rejäl otjänst!

Alla kanska inte vill köra lchf stenhårt och aldrig unna sig nåt annat än det som passar in i lchf.
  • Hon den där
    HokusPokus skrev 2012-04-29 09:31:21 följande:
    Fast vad som är att fuska ibland och inte måste ju vara upp till var och en! Om jag väljer att äta nåt som inte är helt ok enligt lchf så är det upp till mig och inte nån annan. Jag har aldrig haft nåt direkt sötsug så när jag "fuskar" har jag liksom inget gigantisk sötbegärmonster som vaknar till liv utan jag kan lätt äta lite godis idag utan att bli extra sugen imorgon. Det finns faktiskt ganska många som äter lchf utan att ha varit sockerberoende och även ganska många som inte vill förbjuda allt otillåtet resten av sina liv (eller ens under viktnedgången) Kan inte alla bara sluta med pekpinnarna i den här tråden och låta var och en göra sina egna val. Jag menar såklart inte att man inte får påpeka när folk äter/dricker nåt galet, ibland är det ju omedvetet man gör fel och därför behöver råd men allt det tjat om hur dumt det är att fuska blir lite tröttsamt. Allas kroppar fungerar inte lika och alla har inte samma mål....

håller helt med !
  • Hon den där

Jag måste bara säga att jag har gått ner från 107,5kg till 104,9kg sen i måndags . Och jag har varit mätt hela tiden

• Hon den där
    Sagalin skrev 2012-04-29 13:38:25 följande:
    Duktigt, två veckor till i samma takt och du är nere på tvåsiffrigt!

Ja det är det jag hoppas ! Tänk om jag denna sommar kunde väga typ 95-98kg då skulle jag känna mig smal fast jag är en fet gris igentligen haha
  • Hon den där

Igår gjorde jag storkok av min kycklingsoppa, så nu har jag några dar att äta den

Tänkte bara kolla så den är ok att äta enligt LCHF.

Jag har i:

Kycklingfilé, Paprika, Zucchini, Abugine, Grädde, Sambal oelek, Röd curry, Kycklingfond.

Är det ok? Jag blir jättemätt och står mig länge på en portion.         

• Hon den där

Fy fan jag har gått UPP 0.6 kg . Varför??? Jag har ju gjort det man ska. Jag fattar inte att jag först går ner 3 kg sen går upp igen . Nån som vet vad det kan bero på?

• Hon den där
    spökplumpen skrev 2012-05-01 10:32:43 följande:

Vet inte om det är samma för dig, men jag går upp i vikt när det börjar dra ihop sig för mens.

Ja jag brukar också gå upp i vikt i samband med mens. Men jag ska inte ha eller har inte mens nu så det är inte därför jag gått upp.
  • Hon den där
    Kaisan skrev 2012-05-01 13:13:34 följande:
    Ägglossning och mens brukar betyda 0,5-3 kg plus på vågen. Har du ätit något extra salt eller tränat dagen före så samlar kroppen lite extra vätska. Jag väger alltid 0,5 kg mindre på morgonen än på kvällen. Men 0,6 kg är ju inte så farligt, så länge du äter rätt och lagom mycket. 

Jag brukar alltid väga mig på morgonen med fastande mage. Men som jag svara en annan det kan inte bero på mens just nu. Jag undrar varför jag gått upp omm jag ätit fel på nåt sätt. Ska bli spännade att se vad vågen visar i morgon..
  • Hon den där

En annan ska jag kom att tänka på, jag har varit superdålig i magen ett par dar nu. Jag funderar på om jag inte klarar grädden. Men i vilket fall som helst borde jag gå ner i vikt när jag springer på toa hela tiden...

• Hon den där

Är det nån mer än jag som uplever att dom tappat matlusten av lchf?

Jag har inte haft matlust på flera dar och får nästan påminna mig att äta nåt. Och för ett par dagarsen fick jag enorma magsmärtor, jag funderar på om det är allt fett man äter.

Nån som känner igen sig?    

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**