Inlägg från: Hon den där |Visa alla inlägg
  • Hon den där

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-04-27 20:38:00 följande:
    Kokos är kokos. Kokosfett är kokosfett. Alltså två helt olika produkter.
    kommer inte både kokosfett och kokosflingor från samma = Kokosnöt?
  • Hon den där

Ni som är duktiga på lchf, vad tycker ni om mina kokostoppar jag gjorde?

• Hon den där
    Allrona skrev 2012-04-27 21:40:52 följande:
    Hon - jag tycker receptet ser bra ut! Blev de goda?
    Jag tyckte dom blev goda, men inte min man han tyckte dom var smaklösa. Men då har inte han ätit lchf mat i en vecka som jag har gjort

Dom blev ju inte så söta, men helt ok som "godis"

Om jag gör om dom kommer jag ha i mindre smör, kanske bara 50-75g för dom blev på gränsen till för rinniga.

Är det mycket fusk om man äter mina kokostoppar? Är det för mycket kolhydrater?     
  • Hon den där

Vart kan man köpa bra kokosfett i affären? Jag vill helst slippa beställa från nätet. Vilket märke ska man köpa? Jag har fattat som att det kokosfettet som finns i silvrig förpackning i nästan alla livsmedelsbutiker inte är bra, är det så?

• Hon den där

Nu har jag gjort nån slags glass/cheesecake.

3 ägg
    3 dl grädde
    3 msk icas stevia, sötningsmedel
    300 g philadelphia ost
    ca 1-2 tsk vaniljpulver
    ca 1-2 msk citronsaft     

Blev inte alls så sött som jag är van att göra det. Jag brukar göra samma recept innan jag började med LCHF men då hade jag marängbotten, sen smulad digestive över marängen. Och jag hade i mixade jordgubbar med socker i smeten. Och även 1 dl socker istället för sötningsmedlet som jag bara tog 3 msk av.

Detta borde väl vara ett nyttigare alternativ till min gamla cheesecake? Vad tycker ni ?                

• Hon den där

Jag vägde in mig på 107,7kg och började i måndags. När jag vägde mig nu efter några dar så väger jag 105,7kg.

Mitt mål är 90kg, hur lång tid tror ni att det kommer ta på ett ungefär? Jag kommer ha lite under 30 i bmi när jag väger 90 kg. Jag vet attd et är mycket men det kommer ändå vara så otroligt mycket bättre än så jag har nu.

Min drömvikt är 70-75kg. Men mitt mål i första hand är ändå 90 kg.   

Vad tror ni om det? Kommer det ta lång tid? 

• Hon den där
    stjierna skrev 2012-04-28 12:35:25 följande:
    Hon den där: jag tycker att det låter som ett superbra delmål! Jag började på 104 och väger idag 90 kg. Jag SKA ner till 70 till min födelsedag den 8e oktober ;)

Men vad kul, vi har ju nästan samma utgångspunkt Och nästan samma mål!

Hur lång är du? Jag är 174.5cm.

Hur lång tid har det tagit för dig att gå ner till 90 kg? Har du kört fakir länge för att gå ner till 90Kg? Eller åt du vanlig lchf när du gick ner till 90 kg?    
  • Hon den där
    stjierna skrev 2012-04-28 12:50:08 följande:
    Hon den där: jag är 177 cm :)

Jag började gå ner i vikt hösten 2010, genom att träna och äta nyttigt. När jag vägde 93 blev jag gravid och slutade träna/äta bra men gick bara upp till 98 kg under graviditeten. Dottern föddes i januari i år och då vägde jah 93.8 och det var den vikten jag började på när jag började LCHF för 6 veckor sedan. Jag har bara ätit fakir en vecka, men förstörde nog mina resultat igår när jag "råkade" äta pasta carbonara med gästerna :P ärligt talat var det gott och det kändes okej, jag hade inte ångest efteråt, däremot var jag SÅ trött av insulinpåslaget jag fick av alla KH, så jag la mig för natten redan kl 20.30 ;) det var gott men nu är jag "mätt" på KH och känner inte alls att det är jobbigt att återgå till LC :)

Jagfattade det som att du vägde 104 när du började? Men vad duktig du är som kämpar så, och nåt snedsteg måste man ju få ta ibland
  • Hon den där
    Hon den där skrev 2012-04-28 10:32:41 följande:
    Nu har jag gjort nån slags glass/cheesecake.

3 ägg
    3 dl grädde
    3 msk icas stevia, sötningsmedel
    300 g philadelphia ost
    ca 1-2 tsk vaniljpulver
    ca 1-2 msk citronsaft     

Blev inte alls så sött som jag är van att göra det. Jag brukar göra samma recept innan jag började med LCHF men då hade jag marängbotten, sen smulad digestive över marängen. Och jag hade i mixade jordgubbar med socker i smeten. Och även 1 dl socker istället för sötningsmedlet som jag bara tog 3 msk av.

Detta borde väl vara ett nyttigare alternativ till min gamla cheesecake? Vad tycker ni ?                
    puffar upp den
  • Hon den där
    stjierna skrev 2012-04-28 13:16:13 följande:
    Hon den där: ja, alltså jag vägde ju 104 när jag bestämde mig för att börja gå ner i vikt (jag varierade då LCHF med vad jag såg som "bra kost"). Sen jag började LCHF nu har jag gått ner 3,8 kg.

Märker du stor skillnad på din kropp när du väger 90 istället för 104? Har du fått köpa mindre storlekar på kläder?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**