Inlägg från: Hon den där |Visa alla inlägg
  • Hon den där

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag måste fråga er som håller på med lchf, vad fick er att fastna för denna kost?

• Hon den där
    Hon den där skrev 2012-05-03 09:32:06 följande:
    Jag måste fråga er som håller på med lchf, vad fick er att fastna för denna kost?
    Verkar som mitt inläggförsvann.

En fråga till: Kommer ni fortsätta äta lchf resten av livet som det känns nu? Eller bara till ni går ner i vikt?  
  • Hon den där

Idag har jag fuskat lite, jag har haft enromt sug så jag åt detta:

Köpte färdiga hamburgare och stekt, scan Bistro tror jag dom heter. Hade på 2 skivor smältost, 2-3 msk hamburgerdressing och 2-3 msk majonäs. 1 tomat.

Efter det tryckte jag i mig ca 600g färska jordgubbar med vispad grädde smaksatt med vanilj.

Jag åt det på förmiddagen och börjar bli hungrig igen.

Är det riktigt illa det jag ätit?          

• Hon den där
    Ellaria skrev 2012-05-07 20:22:18 följande:
    600 gram jordgubbar är ganska mycket. Enligt shapeup är det 46 kolhydrater.

som sagt jag har ju fuskat, men jag tänker att det kunde varit värre, jag kunde ha tryckt i mig en mcdonalds meny med pommes och allt
  • Hon den där
    yena89 skrev 2012-05-07 20:33:06 följande:
    Och då skulle jag inte säga att det är riktigt illa. Att trycka i sig godis, chips, glass och skräpmat så man hamnar på 400g kolhydrater, DET är illa.

Tack det var så jag tänkte, att det är bättre med jordgubbar än godis och annat skräp.

Ett återfall på 3 veckor borde väl inte ställa till det så mycket?!  
  • Hon den där
    Ikka skrev 2012-05-11 08:25:25 följande:
    Jag har hållit på några veckor med en del felsteg, så där som ni säger med en pizza hit el dit - har nog hänt 2 ggr på dessa veckor som jag försökt följa LCHF....känner sig lagom lyckad efteråt, men jaja, det är bara att ta nya tag....
    Men tycker överlag att det går ganska bra det hela.
    Har uteslutit pasta, potatis och ris helt och inte saknat det - har nog iofs ätit lite pasta 1-2 ggr på helg när vi varit bortbjudna på middag och det inte riktigt funnits något annat att fylla upp med....
    Hur brukar ni göra där? Kan ju inte gärna styra om sällskapet man är bortbjuden till och krångla med diverse grejer (jag är redan allergisk mot kyckling så fler "krav" än så vill eller kan jag inte med att ställa).....
    Frukostarna har jag förändrat en del, men mitt hembakta hälsobröd ingår ändå i den menyn....
    Jag har inte tänkt köra nån extrem-variant på LCHF, mest inspireras av det och dra ned på kolhydrater och jag kan säga att jag redan nu lyckats bra med det, trots snedsteg.....

Vad är det för hälsobröd? Vill du lägga ut recept?

Jag försöker också att köra LCHF på en lagom nivå. 
  • Hon den där
    Krambjörn skrev 2012-05-11 08:38:01 följande:
    Ni som bara hållt på några veckor eller 1 mån har ni gått ner en del eller lite?

jag är inne på 3e veckan, jag har gått ner 4,7kg. Först gick jag ner sammanlagt 4,9kg men så gick jag upp 1 kg fast jag gjorde allt rätt, nu har jag börjat gå ner igen.
  • Hon den där

Idag har jag fuskat bigtime!

Jag har ätit glass ca 0,5 liter och nu på kvällen åt jag fulkornspasta med grädde, parmesan och kyckling :-S

Jag köpte först LCHF pasta som kostade 35 kr för 250 gram, den smaka SKIT fy fan va äcklig! Jag kastade det och tog vanlig fullkorn istället.

Och om en stund som kommer jag synda lite till med färska jordgubbar och kanske nåt mer...Dålig dag idag, men jag tar nya tag imorgon!        

• Hon den där

Imorse nådde jag mitt första delmål: 5 kg är borta . Nu hoppas jag inte att dom kommer tillbaka igen

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**