Inlägg från: Hon den där |Visa alla inlägg
  • Hon den där

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jahapp nu var pizzan uppäten...

Nu har jag lust att trycka i mig godiset också, fan va har jag gjort...Jag har verkligen startat suget igen  

• Hon den där
    Boost skrev 2012-05-21 16:09:29 följande:
    Oh no :( Mitt försök till pepp misslyckades ;)
    Kom igen nu! Glöm de senaste timmarna och fokusera framåt istället!
    Ät en bra middag och borsta tänderna efteråt så att inget mer sug skapas. Imorgon är en ny dag!  

Ja jag ska skärpa mig resten av dagen.

Och synden straffar sig själv, jag fick magknip     
  • Hon den där
    stjierna skrev 2012-05-21 19:29:19 följande:
    Har haft en BRA matdag idag!

Frukost (lite hungrig): 2 ägg och 1/2 paket bacon, kaffe m kokosfett och Omega-3 kapslar
    Lunch (lite hungrig): fiskgryta (torsk, lax, persiljesmör, fiskbuljong, citron, några ärtor), vatten att drick
    Mellanmål (ashungrig!): kaffe m kokosfett och en bit ost (typ 0,5 dl)
    Kvällsmiddag (ASHUNGRIG!): köttfärslimpa med gräddkokt vitkål. Vatten att dricka.

Nu: MÄTT SOM FAN. Och sugen på något sött, men nu stålsätter jag mig - inget gott (inte ens lchfvänligt) på vardagar!

Vad duktig du varit idag . Det har inte jag varit..
  • Hon den där
    stjierna skrev 2012-05-21 19:59:02 följande:
    Hon den där: nya tag i morgon! Nu stålsätter vi oss!!! Vi ska bli snygga o smala - det är inte värt det att pumpa kroppen full med skit! :D
    Du har så rätt och jag älskar att få komplimanger när jag går ner i vikt av gubben . Jag måste ner mer och blir snygg som fan
  • Hon den där
    stjierna skrev 2012-05-21 20:02:48 följande:
    Hon den där: precis! Vi lever för kicken! :D o säg till din karl att inte lämna pizza hemma - fy på honom!!

Ja, dålig stil som fan av han . Eller hur är det underbar känsla att ställa sig på vågen och se att det minskar och att magen känns mindre och mindre
  • Hon den där

Idag ska jag vara duktig.

Tänkte börja dagen med Lax, tomat, gurka och fetaost. Ev ett kokt ägg också.

• Hon den där
    stjierna skrev 2012-05-22 10:16:15 följande:
    Hon den där: hejja hejja! Min frukost blev (något stressad) kaffe m kokosfett, 2 ölkorvar och en bit Cambozola.

Till lunch ska jag göra något med kokosmjölk, men jag vet inte riktigt vad än ;)
    Vi är duktiga

Det var jättelängesen jag använde kokosmjölk, jag funderar på om man kan göra kycklinggryta med kokosmjölk. Vad tror du? Är det 0 kolhydrater i kokosmjölk? 
  • Hon den där
    Boost skrev 2012-05-22 10:23:58 följande:

2.7 står det på min kokosmjölk.

Här blir det överbliven köttfärssås till lunch. Middag blir någon slags köttgryta och kokt broccoli.

Känner mig riktigt laddad till att svarva till kroppen nu när värmen är här.
    Mindre kläder och snart dags för bikini, kämpa på nu girls!    

Ja vi måste kämpa !

Men är det bättre att laga mat på kokosmjölk än grädde? Om man vill göra nån gryta/soppa? 
  • Hon den där
    Boost skrev 2012-05-22 10:31:26 följande:

Grädde har väl 3, så det är ju nästan samma.
    Jag brukar köra på grädde, blir mättare på det och behöver därmed inte äta lika mycket. Men det är ju helt individuellt. 
    stjierna skrev 2012-05-22 10:41:18 följande:
    Min kokosmjölk har 1,5 KH, och min grädde har 3,5 :) så jag väljer kokosmjölk då ;)

Det blir tandoorikyckling här till lunch! Med blomkålsris :)
    Är det olika på olika märken? Vilket märke har du Stjierna?

Jag får ont i magen av grädde så kokosmjölk kanske passar min mage bättre. 

Vilken god mat du ska äta stjierna    

• Hon den där

Frullen blev följande: Kokt ägg, lax och majonäs.

Är det fakir?

Stjierna tack för tipsat, jag ska kolla efter det nästa gång jaghandlar    

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**