Inlägg från: Hon den där |Visa alla inlägg
  • Hon den där

**Den stora feta LCHF-tråden**

Idag stod vågen på 99,6 kg, fattar inte att jag kan pendla så mycket på bara 2-3 dar. Var ju nere i 99,4kg sen dagen efter gick jag upp till 100,8kg och idag ner till 99,6kg.

Jag fuskade igår, åt ca 200g godis, nåt nytt skummgodis som hette Juliskum, skitgott såklart :P och åt nya GB glassen 88:an. Trodde jag skulle väga mer idag.

Ikväll kommer jag fuska igen för vi ska äta på min favvo restaurange. Men på söndag blir det att köra som vanligt     

• Hon den där

FAN, jag har helt trillat ur lchf. Det har blivit pizza i helgen och godis.

Jag måste komma tillbaka och börja om imorgon! Snälla peppa mig!  

• Hon den där

stjierna skrev 2012-05-20 11:20:45 följande:
    Hon den där: samma här! Vi får peppa varandra! Jag börjar idag. Vi kan skriva här varje dag vad vi gjort som är BRA ur LCHFsynsätt, jag har exempel idag börjat ta Omega-3 kapslar med D3 vitamin.

Ta en dag i taget och rensa ut allt skit så du inte har tillgång till KH när suget faller sig på ;)
    Ja det låter bra att vi peppar varandra .
    Boost skrev 2012-05-20 11:23:55 följande:
    Hon den där: Nej börja inte imorgon, börja idag, nu. Behövs inte en måndag för att börja goda vanor :)
    Du har helt rätt!

Idag blir det älg entrecote till middag för mannen fyller år .    

• Hon den där

Jag vet inte vad det är med mig, jag har vräkt i mig pepsi max i några dar nu, jag är helt beroende av det. Men jag brukar aldrig dricka så mycket av det, jag dricker kanske 0,5-1 liter om dagen oftast 0,5 liter. Men nu har jag druckit 3-4 liter på 2-3 dagar :-S.

Jag är så törstig dom senaste 2 dagarna. Och det känns som det bara är pepsi max som hjälper!

Jag försöker bli av med beroendet, särskillt med tanke på att jag försöker bli gravid. Kan jag dricka typ Loka Päron istället?     

• Hon den där
    Zafir skrev 2012-05-20 18:33:50 följande:

Jag la om kosten i november och började träna. Fick bra resultat på kroppsmätning i januari. Men efter det har jag stått still och till och med lagt på fett runt mage;( med kostomlägg innebar det inget godis och skräp utan typ normalt av varje näringsämne och olivolja. När det stått still ändå trots ökad konditions träning så började ja med dryck typ allevo i 2 v för att få bort att äta för att sen lägga om kosten till lchf. Jag drack ca 1200 kcal per dag och tränade inte.
    Nu sen 3 v kört detta och har hållt mig runt 5g kh per dag. Tror dock ja ätit för mycket fett. Ca 120g. Så därför kär ha från idag Dahlqvists variant för de som har svårt att gå ner 80/80/5(hon säger 20kh)
    Men detta låga intag plågar fan ihjäl mig....
    Är 157 och väger 72,4
    Vill ner till 62.

Jag vet många som LCHF faktiskt inte funkar för. Det kanske inte är rätt kost för dig. Eller så halverar du dina potioner, och ät mera grönsaker.
  • Hon den där

Ny dag nya tag

Jag har nyss vaknat så än har jag inte hunnit äta nåt. Ska försöka vänta lite till innan jag äter för mitt sug blir värst på kvällen. Och då vill jag gärna ha kvar det mesta att äta då, så jag inte faller dit på suget.

Imorgon ska jag ut och äta med nya jobbet, som tur så fanns det cesarsallad att välja på, och vi ska även bowla så då får jag röra mig lite åtminstånde      

• Hon den där

Snälla jag behöver peppning, jag är farligt nära att äta upp min gubbes pizza som ligger i kylen :-S

• Hon den där
    Faile skrev 2012-05-21 14:38:07 följande:

Är upp det som ligger ovanpå om du måste   Eller gå och tryck i dig några tjocka oststavar så orkar du inget annat sen.

Det värsta är att jag har typ inget lchf aktigt hemma just nu, har inte hunnit handla...

Fanfanfan jag som skulle sköta mig, den bara ligger där i kylen och väntar på mig, jag hör det skrika:ÄT MIG haha  
  • Hon den där
    Boost skrev 2012-05-21 14:44:50 följande:
    Åh vad gott med pizza uppvärmd i mikron! Förbjudna tanke :)
    Hör att jag inte direkt hjälper dig, men jag är säker på att du står emot ändå :)

Hahaha dagens bästa pepp
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**