• Clanica
    NSJD skrev 2011-09-27 11:14:56 följande:
    har en fråga, jag hittar bara falukorv med 60% kötthalt.. men det ska vara minst 70%...hade ni ätit den ändå?

Jag skulle kolla på kolhydratsinnehållet också. Men nöden har ingen lag..
  • Clanica

Korv går ju att variera i oändlighet (nästan) och barnen gillar det så det äter jag ganska ofta..

• Clanica

Käkar oftast 2 ägg med majonäs samt en kopp kaffe med grädde i till frukost. Ibland kompletterar jag med ett par ostrullar..

• Clanica

Äggmjölk har jag funderat på att testa nu på morgonen. Men om man ska ha kaffe i , är det kaffapulver eller vanligt bryggt kaffe? Dum fråga kanske, men ändå

Har letat bakåt i tråden men jag svälter ju ihjäl innan jag hittar något recept

• Clanica

Sitter och läser i tråden för att få inspiration. Har hängt här tidigare men nu kör jag typ LCHF på veckan och HCHF på helgerna så summa summarum blir typ plus minus noll
    Jag mår ju så bra på denna kost och blir så less på mig själv att jag "förstör" det på helgen med vin, nallar ur barnens godis osv....

Jättekul att läsa om alla era andras framsteg och viktminskning. Ni är så duktiga.

• Clanica
    Anansi skrev 2011-11-08 11:52:27 följande:
    Sådär har jag också ätit i perioder, omstart varje måndag och inte ett gram ner på vågen. Ladda med eget tillåtet helggodis! Goda ostar, räkor med aioli, salami (kolla kh), friterade fläsksvålar med bea-dipp, oliver eller vad du nu gillar.
    Jo, jag måste ta mig i kragen bara.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**