**Den stora feta LCHF-tråden**
Ang frukost så blir det nuförtiden 1/2 burk kesella smaksatt med kanel + en kopp kaffe
Ang frukost så blir det nuförtiden 1/2 burk kesella smaksatt med kanel + en kopp kaffe
Någon som har lite tips på tillbehör till Kräftskiva? Har fått i uppdrag att göra två såser. Funderar på att göra falsk aioli ( FF , majjo & vitlök)
Vad kan man mer hitta på att ha med sig då de andra goffar i sig baguetter
Har aldrig gjort "riktig" aioli. Kanske skulle testa
Frökex till osten var ett bra tip!
Tips på god, snabb och enkel fiskrätt som i alla fall mina barn älskar:
Vit fisk av valfri sort, bre över ett tjockt lager av räkost, skinkost eller vad som faller i smaken. Häll grädde runt fisken och skjuts in i ugn. Mums!
Har själv hållt på med LCHF ganska länge men tycker inte det händer så mycket på vågen tyvärr. Känner att kläderna blir större & det är ju det viktigaste! Men nu har jag börjat med MBC på morgonen och äntligen börjar det lossna
Äntligen under 90 kilo...har kämpat på länge med LCHF tycker jag men min kropp har inte velat släppa riktigt....
Nu började jag med kaffe + smör & kokosfett på morgonen för ett par veckor sedan och nu jädran
Tjohooooo
Julgodisförslag är ischoklad ! Mättande och smarrigt. Smält bara kokosfett och smaksätt med valfri choklad..
Tror annars att jag struntar i att hitta på substitut för lussebullar/pepparkakor osv. Tar nog hellre en bit ost
Oj vad peppad jag blir av alla bilder som läggs ut. Gud vad duktiga ni är!! var stolta och sträck på er!
För mig går det såååå trögt tycker jag.
Undrar rent om jag äter för lite eller vad det sitter i? Har just ingen matlust tycker jag.
Gårdagens mat:
Frukost : 1 kopp MBK
Lunch : Laxfile med osttäcke
Middag: Grillad kyckling med majonäs och lite cf
Övrigt: 1 dl ekoligisk turk. yoghurt
Är det för lite eller vad tror ni?
Vore tacksam för lite input
Tack snälla för era åsikter. Men smör och majo ska väl ändå vara okej? Om jag försöker dra ner på creme fraich , ost, grädde, kanske?
Ovanjordgrönsaker har jag skippat eftersom jag inte är så sugen och tänkte att det var kolisar i dom, är jag ute och cyklar tycker ni?
Har ju läst & läst och tycker ju att jag fattar galoppen men det smyger sig kanske in för mycket mejeri helt enkelt.
Tack för alla åsikter