**Den stora feta LCHF-tråden**
Hittade på min Ica idaf en förp "skinkenchips". 0,4 g kh/100g
Men fy , det var ingen hit...
Är veckan före "röda" veckan och jag är såååå chokladsugen.
Hittade på min Ica idaf en förp "skinkenchips". 0,4 g kh/100g
Men fy , det var ingen hit...
Är veckan före "röda" veckan och jag är såååå chokladsugen.
Bra godis är ju förresten att smälta mörk choklad i kokosfett och droppa i lite pepparmintsolja och göra
ischoklad. Mättande och gott...
Jahapp... gick till fikarummet för att ta en kopp kaffe och läsa tidningen och det slutar med att jag har vräkt i mig 7 st havrekakor!! Inte en eller två, nä sju stycken doppade i kaffe..
Är som sagt galet sugen på ALLT denna vecka och nu brast det...
Well, well....
Fick ett bra tips om man har lite bråttom på morgonen,
Knäck ett par ägg i en vanlig matdosa, blanda i lite skinka, ost, soltorkade tomater eller vad man nu gillar och sen när man kommer på jobbet kastar man in den i mikron på full effekt & voila så har man en smarrig frukostomelett
Är man less på ägg kan man ta ostskivor och bre smör & majonäs på , ev lite skinka också och rulla ihop..
Ska verkligen försöka hålla mig i sommar utan allt för mycket fuskande. men nog vill ja kunna äta jordgubbar, hallon, en mjukglass någon gång osv..
Mitt mål är snarare att inte gå upp i vikt i sommar utan behålla vikten.
På "min" Ica finns vaniljpulvret bland de andra bakgrejerna. Vanillinsocker, bakpulver osv,
Det låter ju så sjukt äckligt med fläsksvålar, smakar de ok??
Måste bara tipsa er om en snabb frukost för er som kanske inte äter hemma utan som jag äter på jobbet..
Knäck ett par ägg i en matlåda, bryt ner skinkbitar/ost/solt. tomater eller vad man nu gillar. En skvätt grädde
och vispa runt lite. Ca 2 minuter i micron sen ör det klart