• Clanica

**Den stora feta LCHF-tråden**

Husali skrev 2011-11-08 18:58:00 följande:
    Alltså... Jag vet att jag är en vrångpelle. Men det måste vara just öl och bacardi.

Har vart gravid i nio månader, ammat och LCHF:at. Jag tänker ta en paus där helt enkelt... Ett par dagar.

Frågan är bara hur jag lägger upp det. Slussa försiktigt in kolhydrater?
    Problemet tycker jag är att man inte tål så mycket längre...om det nu är ett problem
    Men kläm inte en pizza samma kväll i alla fall ! Då lär du sitta på dass hela kvällen..Och se till att äta ordentligt dagen efter. Då brukar det stooooora suget efter kolisar sätta in tycker jag. Samma kväll brukar jag inte blir kass i magen, men dagen festandet kan det vara sisådär..
  • Clanica

Såg det här receptet i Buffe tror jag att det var. Lite mer Lucia feeling över kokostopparna. Strunta i sockret bara..

http://www.ica.se/Recept/kokostoppar-med-saffran-och-apelsin-714258/

NI är så duktiga som går ner en massa. Jag har hållit på med LCHF ganska länge känns det som , och veckorna går bra. Men på helgen blir det oftast lite slarv. Så det blir plus minus noll i viktminskning. Men jag mår bra i alla fall..

• Clanica

Jag har också nystart med LCHF efter julens frosseri. Köpte hem Katrin Zytomierskas bok och har plöjt igenom den. Enkla recept och ganska roligt skriven tycker jag.

Allro: Bra med lite länkar.Bloggar är alltid kul

• Clanica
    Habaladabala skrev 2012-01-17 11:56:42 följande:
    Någon som har ett förslag på en god och lättlagad fiskgratäng. Vi är alldeles för dåliga på att äta fisk här hemma vilket är dumt eftersom vi alla speciellt barnen älskar fisk.
    Lägg ett torskblock i en ugnsfast form. Salta & peppra. Bred på ett tjockt lager smältos/mjukost med valfri smak. Räkor passar ju bra. Häll grädde över, in i ugnen...

Jättegott & enkelt
  • Clanica

Här är en till som halkat ner i kolhydratträsket... Jag klämde en halv påse cheezeballs och ca 50 gram scweizernöt igår kväll, + en semla. Gissa  om magen inte är min vän idag.

Varför gör man såhär?? Jag vet ju och känner att jag mår så bra på LCHF.

• Clanica

Hittade recept på frukostmuffins i en tidning som jag testat nu. Jag äter oftats kokta ägg på morgonen men kul med variation:

6 st

4 ägg
    4msk grädde
    100 gram smulad fetaost
    Ev tunt skivade tomater om man så vill

Vispa ihop allt och häll i muffinsformar. Grädda på 225 grader ca 20 minuter.
    Toppa med basilika eller ruccola ( Jag slängde in basilika direkt i smeten)

• Clanica
    Carolinalovetobias skrev 2012-04-16 09:23:13 följande:
    Tack för tipset lät gött =) De får vi prova =) Man kan säkert ha soltorkade tomater i om man vill ist för färska oxå =)
    Eller lite pesto kanske....Mmmmmmm
  • Clanica
    Yrkis skrev 2012-04-20 14:45:41 följande:
    Hej!
    Har inte läst hela tråden, är ju sjukt mycket inlägg, haha. 

Men jag äter också enligt LCHF och har gjort det i 200 dagar IDAG Skrattande

Startvikt var 88,7kg
    Sist jag vägde mig (i lördag) vägde jag 64,5kg
    Med andra ord så har jag gått ner 24,2kg (3 klädstorlekar, från strl. 44 till strl. 38) på 200 dagar. Flört
    (litar inte på min våg här hemma, för den sa 62kg i morse, så jag väger mig på vågen i badhuset då och då)

Har varit ganska strikt med LCHF, dricker absolut ingen alkohol heller.
    Samt har försökt att träna 2-3 gånger i veckan, varvar styrketräning med lärarlädda klasser ex. zumba.

Tyckte att det var dags för en förändring i mitt liv och tog tag i det helt enkelt, ångrar mig inte en sekund.
    Och denna resa (som för den delen inte är slut heller) har inte varit så jobbig som jag trodde att den skulle vara.
    (SKÖNT, haha)
    Men givetvis hade jag kunna tränat mer, men vill få en bra balans så att träningen blir en naturlig del av vardagslivet och inte något påtvingat "måste". 

Ett program som jag kollat på är "Älskling du har blivit en tjockis" - tycker att det är roligt och peppande, och där använder de sig av LCHF för att få resultat.
    Någon annan som gillar det programmet? Skrattande

Ska försöka följa denna tråd framöver! Skrattande

Kanonbra jobbat. Kul att få höra om någon som lyckats bra
  • Clanica

Bajs...har varit så duktig & strikt, men i fyllan och villan slank det ner ett par nävar chips. Sååååååååå gott men sååååååååå inödigt!

• Clanica

Några på jobbet skall käka kinabuffe på lunchen. Blev sjukt sugen på att hänga med... Hur är sån mat egentligen? Mycket socker i såserna eller? Riset och det friterade skippar jag har jag tänkt..

Satsar på kycklinggrytor och biff m tomatsås tex...Vad tror ni?

Jag har äntligen bärjat gå neråt på vågen så det onödigt att slänga bort det på en lunch

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**