• Clanica

**Den stora feta LCHF-tråden**

Bakade en massa inför kommande födelsedagar idag. Men var inte ens sugen på att smaka.. Det var dagens seger... Annars är det lätt att det slinker ner nåt av bara farten..

Åt två fläskkotletter med hyvlat smör och avocado till lunch så jag var så mätt, det var nog därför det gick så bra att avstå... Toppen!

• Clanica
    Maddisen80 skrev 2011-02-28 10:52:51 följande:
    i lördags åt jag ris och kycklingfile på kina , men idag är de nya tag igen . Hur har ni klarat helgen ?

Helgen har gått riktigt bra i mina ögon. Har ätit bra mat och "bara" lyxat med chokladkräm (receptet som figurerat i tråden x-antal ggr *slurp*) i lördags och nån mörk chokladbit i övrigt.

Men veckan blir lite tuffare med två födelsedagar i familjen..men det löser sig nog,

Majlo: Jag vill också ha resultat fort, men har faktiskt ställt bort vågen nu. Annars står jag på den flera gånger per dag...

• Clanica

Oj vad det skrivs.... jag hinner inte med

Till frukost åt jag äggröra och ett par skivor salami.

Lunch blir färsbiffar fyllda med chevreost

Middag, kyckling med fetaostsås.

Asareth: Grattis till viktminskningen Bra jobbat!  Jag försöker leva som dig, men jag har lätta att unna mig lite för mycket godsaker framföallt på helgerna. Tycker det blir svårt när det man har matgäster eller blir bortbjuden och man dricker vin osv.

Men jag vill ju ha ett socialt liv så då får man göra det bästa man kan av situationen och tar det lite längre tid så må det vara...

• Clanica
    Asereht skrev 2011-03-01 13:05:27 följande:
    Jag har insett både av att läsa här och andra trådar på FL att jag fortfarande kommer att vara tjock även om jag når min målvikt. Det känns lite halvkasst sådär att veta att även om jag går ned 25-30 kg så kommer folk tycka att jag är tjock.

Men saken är den att jag satt en målvikt som är nåbar och inte omöjlig. Jag tänker inte svälta mig/späka mig för att bli smalare än så. Jag vill bli/vara frisk och sund det räcker för mig.

Jag fyller 40 om ett år och jag tycker nog inte att det är helt realistiskt att förvänta sig att min kropp ska återgå till samma vikt som jag hade när jag var 20. Förutom att jag då är 20 år äldre har jag burit och fött fem barn, det förändrar kroppen även på andra sätt än vikten. Själv kommer jag var otroligt nöjd och stolt över mig själv om jag når mitt mål ( ned 4 kg till) och ännu mer nöjd och stolt om jag når mitt önskemål (ned 9 kg till). Fast det stör mig fortfarande lite att folk i allmänhet kommer att se mig som tjock, det sticker jag inte under stol med. Drömmer
    Jag tror man ska skita i tabeller och vad andra tycker och tänker. Så länge DU är nöjd så är det väl jättebra.
  • Clanica

Är så nöjd med gårdagen. Dottern fyllde år så vi hade släkten på besök. Gjorde mat i sann LCHF anda men kompletterade med ris till övriga. Hade gjort en vanlig tårta, men tog en pyttebit själv och gick och tog mer grädde istället. Petade bort sockerkaksbotten...

Hade även gjort kokostoppar som är ganska ok .

Och äntligen syns det lite på vågen efter att ha skött mig i helgen. Skönt!

Vad duktiga ni är på att skriva i tråden. Jöttemycket att läsa om man inte varit inne på en dag. Kul! Men svårt att hålla kolla på alla och svara på alla kommentarer bara. Hoppas ingen tar illa upp för att de inte får svar på just sina frågor. ibland kanske de drunkar i alla inlägg

Maddisen80: Så gör jag med när vi beställer mat från pizzerian. Man får göra det bästa av situationen helt enkelt..

• Clanica

Efter en långhelg i fjällen med lite för mycket vin/öl och snacks så ser jag fram emot en vecka medbra mat igen. har precis handlat och det blev mycket kött, ost och grädde...Yummie

Positivt var dock att jag kunde grilla korv med hyfsat gott samvete ( jo jag vet att det är tillsatser och skit i korv,). Feta korvar med fet dressing som förut var big no no när man var med i VV. Något år hade jag med mig Gröna slaktarens korvar som det istället för fett var potatisfibrer eller nåt annat i...sjukt när man tänker efter...

• Clanica
    Pillan2012 skrev 2011-03-14 13:27:31 följande:
    Förslag på vad man ska äta istället för pasta till kvällens spaghetti och köttfärssås??
    Strimla vitkål och stek i smör. Gärna med lite sambal oelek om man gillar lite hetta.
    Tog pizzakrydda en dag och det blev också gott..
  • Clanica
    Linda1976 skrev 2011-03-14 14:02:31 följande:
    Jag ska äta kinamat idag, är hos mamma och vi ska hämta mat. Tänkte köpa nån kycklingrätt med klar sås (så riskerar man inte att den är redd med en massa mjöl iaf) och beställda till blandade wokade grönsaker. Inget ris förstås. Jag resonerar som så att jag gör så gott jag kan, skippar riset å hoppas på det bästa. Det är så sällan jag äter hämtmat, just pga lchf, så det får vara som det vill. Jag känner att jag måste leva också!
    Så skulle jag med ha gjort. Man måste som sagt leva också..
  • Clanica

Emeraldy: Jag får inte heller i mig ägg, bacon osv på morgonen. Men jag brukar ta ostskivor med smör, majonäs och linda in ett par skinkskivor eller salami. Tycker att jag står mig ganska bra på det..

• Clanica
    Jennie2010 skrev 2011-03-19 22:59:55 följande:

nu kan man inte stava heller...

Ni som kör dieten vad har ni för mat som ni "måste" köpa hem?
    Nu ska jag sluta tjata

Smör, grädde, creme fraiche, kött tex kotletter, karre, köttfärs, bacon, ägg, ost

Har man det klarat man sig långt tycker jag....Men smaken är som baken
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**