• Mandel

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-04-07 13:53:27 följande:
    mörk choklad: satsa på lindts 90% (14 gram kolhydrater) eller marabou premium 86% (19 gram).

Jag hör till dom som tar ett par rutor nästan varje kväll. men då får jag ju såklart planera in min dag så att jag har "råd" med det i min kolhydratbudget! Sukrin däremot är sockeralkoholer, och det ska man se upp för. Fler och fler studier visar att sockeralkoholer tas upp och påverkar kroppen till hälften, dvs 100 gram sukrin kan få ungefär samma effekt som om man äter 50 gram socker. Nu har man inte visat att det gäller alla sockeralkoholer, så kanske det är nåt magsikt med den som är i sukrin, vad vet jag!  
    Jag hade sukrin i min efterrätt i lördagskväll och jag mådde inte illa av det på samma vis som jag gjorde när jag fick i mig för mycket ströbröd och som idag med min pones.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel

Det var nog inte min pones till frukost i går som var orsaken till mitt illamående. Mår fortfarande småilla och är rapig och dålig i magen.
    Även maken är det och han äter inte LCHF.
    Ena sonen var taskig i magen igår så det är kanske en bacill och inte kolhydrater som spökar.

• Mandel
    OHs mamma skrev 2011-04-08 12:53:12 följande:
    Nu är jag sjuk igen, kan inte ens minnas hur många gånger jag varit sjuk redan under det här året. LCHF = nedsatt immunförsvar??? Nästan så jag är redo att ge upp...

Är magsjuk nu och tanken på att äta ägg eller kött eller fett gör mig illamående. Så idag fuskar jag...
    Jag vet inte hur det faktiskt ligger till rent faktamässigt, men efter att två personer som jag känner kört LCHF och i mina ögon varit väldigt mycket sjuka så har jag satt sambandet LCHF= mycket sjuk.
    Båda två hävdar dock att de anser sig må jättebra på LCHF.
    Varför är de hemma ifrån jobbet i flera veckor i sträck för olika infektioner, förkylningar, hjärtbesvär osv om de mår så bra?

Själv har jag kört alldeles för kort tid för att kunna göra en utvärdering av mitt mående i samband med LCHF.
  • Mandel

Någon som har recept på chokladmousse?

• Mandel
    Denebola skrev 2011-04-08 23:15:19 följande:
    Dagens bajstips från Gillian McKieth: Sätt en pall framför toastolen och fötterna på pallen, så man har en "hukande" position när man sitter där. Då blir tarmarna glada och samarbetsvilliga

Fast samtidigt tyckte hon att det är helt fruktansvärt att bara gå varannan/var tredje dag, två gånger om dagen ska det vara!   ... Tyst
    Eller äta frökex för då fungerar magen i alla fall på mig.
    Har aldrig sprungit två gång r om dagen om jag inte varit sjuk, så jag tänker inte sträva efter det nu heller.
  • Mandel

Hmmm... Tittade mig i halsen härom dagen och shit vad små mina halsmandlar helt plötsligt hade blivit. Så här små har de nog inte varit på många år.
    Blir halsmandlar svullna av kolhydrater på samma vis som magen, eller vad sjutton?

• Mandel
    Nallebjörnis skrev 2011-04-11 22:15:10 följande:
    Jag är på!
    Ska ja eller ska ja inte?!? Varit duktig hela dan men nu suktar ju såklart godiset i lådan..... :(
    Göm godiset!

Jag åkte förbi Cloettas fabriksbutik och fyllde på inför påsk. Det har jag gömt i min garderob för att make inte ska hinna äta upp allt innan påsk.
    Hade dock själv glömt det tills jag läste ditt inlägg om godis

Jag är faktiskt inte alls sugen på "onyttigheter".
    Hade gäster i lördags och ställde fram både chips och ostbågar och hade inga som helst problem med att inte röra något. Ja, jag är lite stolt över mig själv
  • Mandel
    missypissy skrev 2011-04-12 10:51:21 följande:
    Fast nu skrev jag ju inte klar, suck.

Någon som har några andra tips till mig? Jag ligger på max 20 gram carbs (utom i fredags då), och i E% ligger jag i genomsnitt på ungefär 83/15/2. Varför står jag still?
    För att man hamnar på platåer. Jag håll på upp och ned med samma kilo i 2 veckor ungefär och så vips försvann 1,5-2kg (förutom det "berömda" kilot)  på några dagar. Ska bli intressant att se om jag ska gå ned lite till eller om jag nu ska stå här och stampa en stund.
  • Mandel
    jeng skrev 2011-04-14 07:43:34 följande:
    WIHIIIIIII!!!!! 66.9!!! Min efterlängtade 66:a! Som jag har kämpat!!
    Grattis, grattis!
  • Mandel

I kväll är vi bortbjudna till vänner, men de har lovat att spara fläsksvålen sedan de åt raggmunk med fläsk i torsdags så även jag får något att knapra på

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**