**Den stora feta LCHF-tråden**
Och vi som inte har tid att träna en massa? Ska vi acceptera att vara hungriga eller feta?
Nej, jag har verkligen inte tid att träna regelbundet. Jag har försökt träna och gå kurser, men det fungerer inte.
0,8kg kvar att gå ned så blir jag glad. Har tappat 11,4kg sedan sista veckan i februari och hade som mål att tappa 12,2kg till början av juni.
Tappar jag 2,8kg så blir jag väldigt glad och 4,8kg till skulle göra mig överlycklig.
Får se vart det landar. Trodde gårdagens lathet på matsidan skulle sätta spår, men det vägdes kanske upp av lördagens dryga 10km och gårdagens 6km promenader.
Dagens I-landsproblem...
Jag älskar att baka och tycker att det är ett roligt sätt att fördriva tid. Speciellt småkakor och mjuka kakor.
Småkakor har jag själv aldrig varit så förtjust i medans mjuka kakor har jag mer än gärna ätit.
Nu äter jag dock inte av det jag bakat på vanligt vis utan det måste ju då någon annan göra.
Vem då?
I går sa maken åt mig att sluta baka. Vad f-n!?! Det enda roliga jag har haft att göra så vad ska jag göra nu?
Hatar att rensa ogräs i trädgården, räffsa pinnar och löv, damma, stryka hela tiden osv. Blä!
Bakningen är ju min avkoppling.
Känns ju lite lyxigt att baka en massa och kasta det i soptunnan...
Jag skulle ju kunna baka mer LCHF-vänligt - jag gör lite ibland, men vem ska äta upp allt det? Jag äter knappt något fikabröd eftersom jag aldrig fikar.
SUCK!