• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ja Gud OST är ju underbart! Haha! Jag är väl typ stammis på Göteborgs ostaffärer nu för jösses vad bra att man FÅR gotta sig i det!
    Vin däremot har jag kanske drucket 2 eller 3 glas de senaste 3 åren. Inte min grej med alkohol alls längre sen vi började med barnskaffningen.
    Idag ska jag väga mig... Lite nervös och samtidigt tycker jag att jag är jävligt löjlig som tror det ska hända så fort. Fick ju för tusan barn för 4,5 VECKA sen! otålig, jag? Nääää!

• rödnos

Hej!

Jag tänkte testa att undvika ägg i några dagar för att se om sonen blir mindre pruttig och får mindre magknip.
    Vad har ni för bra mättande frukosttips utan ägg?
    Tacksam för hjälp!!!

• rödnos

Fler tips på äggfri frulle?

Turkisk yoghurt äter jag inte. Bara rysk i så fall eftersom den är fetare.

• rödnos

Tack!

Jag har dock märkt att jag får mer sug efter mer mat om jag käkar bröd så jag tror jag ska hålla mig ifrån det.
    Idag blir det fläskkotlett med ost på och avocado till. kul... not so much men vafan. Jag kanske märker ganska snabbt om han mår bättre iaf. Känns ju snudd på fakitfrulle eller?

• rödnos

Jag drack en "LCHF" kaffe nu. Fy sjutton va äckligt! Haha!
    Kaffe, 1msk smör och 1msk cocosa. En skvätt grädde för att rädda den var ingen hit. Inte heller en tsk mandelsmör. Men mätt är jag iaf.
    Min mamma, LCHF veteran och 23 kilo lättare sen start, gjorde tonfisksröra igår till mig. Perfekt måltid ju! Så jag har gjort en liten sats som jag tänkte ha till lunch sen.

Dimmsyn, nån som fått det i inkörsperioden? Tycker jag går o kisar hela tiden? Kanske är den halvkassa sömnen oxå iof?
    Tycker sonen var mindre pruttig redan igår som var första äggfria dagen? Kan det märkas så snabbt på bebisarna?

• rödnos
    millifjor skrev 2013-03-04 08:36:40 följande:
    Gjorde en smoothie nyss på avocado, mjölk, kakao o vaniljpulver, smakade glass!!!
    lät ju asgott. Synd att inte mjölk är ok bara... man kanske kan ta en skvätt grädde och sen späda med lite vatten eller is?
  • rödnos
    Pyret 85 skrev 2013-03-04 09:43:32 följande:
    Har startat LCHF idag och än så länge så är det inga problem, det verkliga problemet kommer när jag är på jobbet. Äter frukost, lunch och mellis på jobbet var dag så det jag får göra är att ta bort bröd, pasta, potatis, ris, gröt osv. Tror det ska gå rätt bra ändå.

Till frukost idag blev det lättfil med kanel och vatten att dricka.

någon som har tips på lättlagad lunch?

Ikväll har jag tänkt ha kött och omelett med tomat och svamp, det borde väl fungera? 
    Lättfi är inte LCHF vet du eller? Inte ens vanlig filmjölk faktiskt. Sorry to break the news.
  • rödnos
    Gladskit skrev 2013-03-04 10:39:11 följande:
    Nä lättfil med kanel känns inte LCHF alls. Turkisk eller rysk yoghurt är jättegott, och sedan komplettera med tex. kokt ägg.
    japp, idag vart det turkisk här eftersom det var den enda vi hade hemma. Annars äter jag bara ryssen. Mycket godare oxå.

Jag har fått hem min nya bok nu!  Viktminskning med LCHF heter den. Av den där Åse som ni snackat om.
    Ska veckohandla efter den nu i 6 veckor är det tänkt.

Iförrgår vägde jag mig och hade då tappat 0.5 kilo på den senaste veckan. Så "råkade" jag väga mig igår igen, på samma våg, och vägde då ytterligare ett kilo mindre. Kan ju såklart diffa men oj så peppad jag blev!
    Min "linea negra" är nästan borta den oxå och jag börjar redan se resultat av plankan! Whohoo! On my way back people! 
  • rödnos
    bebis86 skrev 2013-03-04 11:09:29 följande:
    Varit ute på en 8km promenad idag! Helt underbart att vara ute nu när det är så fint väder :) Lillen har fått lägga sig då han höll på att somna när jag matade honom i stolen. Helt slut stackarn :) så lite egentid och en dusch står på schemat än så länge!
    Va skönt det lät! Här är verkligen kanonväder men dottern ligger här med kräksjuka så jag och lillkillen får vara inne ett par dagar nu...  Så segt!
    Kör på med att sätta ihop ett bra och svettigt hemmaträningsprogram så länge.  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**