• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

undrar fortfarande var "gänget som hängde här förr" tagit vägen? eller har alla gått ifrån mer fett tänket?

• rödnos

äter man 130-140g protein om dagen PLUS den större andelen fett som man ska för att det ska vara LCHF så lär man bli stenmätt!?!? så mycket klarar man ju inte att äta ju?

• rödnos
    ellen2008 skrev 2013-02-26 09:36:34 följande:
    tack :) jag tränar en hel del kondition, behövs mer protein för det också? tränar ca 6h per vecka kondition (minst).... ingen styrka.... 
    ska du träna, oavsett träningsform, behöver du oftast mer protein. Sen spelar intensiteten in oxå såklart. Ett bikram pass kan ju vara nog så svettigt men inte som en mils terränglöpning.
    vill du gå ner i vikt bör du lägga in styrketräning. (som jag sa tidigare) 
  • rödnos

och nej, linfröna behöver inte ligga i blöt. Testa även psylliumfrön!
    du kan ju ha dem i antingen maten eller i typ äggmjölken.  

• rödnos
    Ninis skrev 2013-02-26 10:21:44 följande:
    Ska snart ner i gymmet och köra överkroppspass. Jag satsar på att köra så tungt jag orkar. Bästa sättet att få resultat och bli starkare. I dag blir det rygg, axlar, biceps och triceps.
    Oh va gött! Jag kan knappt vänta tills jag kan börja träna "på riktigt". Kör lite planka här och tänker att jag kör skiten ur mig som du! HAHA!
  • rödnos

Ah, hemmisar eller?
    Min plan är kokosfettet innan operation...

Sätter de igång så tidigt eller har du gjort TU eller så kanske?

• rödnos
    tilj75 skrev 2013-02-26 10:55:00 följande:
    Rödnos: Japp, dök upp för några veckor sen. Jippi. Eller inte...
    Nja, barnet är faktiskt -5%, första gången som jag har ett litet barn, men iofs första gången som jag inte vräker i mig socker under graviditeten, har haft stora sockerbarn förut. Om kroppen är redo så blir jag igångsatt pga yttre omständigheter, 4 små barn, långt för barnvakten, maken äter starka värktabletter osv. Och sen det vanliga, högt blodtryck, foglossning, ischias.
    Vad ska du göra för operation?
    Shit! Femte barnet! Jag är lite överväldigad som tvåbarnsmamma här men nu börjar det iof komma i ordning och jag sa senast igår till sambon att vi nog borde skaffa minst ett till... fast om några år kanske.

Jag ska operera bort hemmisarna. Det är enda sättet för mig verkar det som för Xyloproct hjälper bara några veckor sen kommer det tillbaka...
    Iof nu när jag börjat med LCHF igen så kanske det blir bättre. Brukar ju sällan vara hård i magen då.

Spännande att det snart blir bebis för dig igen då! Bättre grejer finns ju inte! (Fast att intensivamma hela natten kan ju den här herrn få lägga av med kan jag tycka! haha!) 
  • rödnos
    stjierna skrev 2013-02-26 09:08:14 följande:
    Ellen: du bör äta 1 gr protein/kilo vikt - dvs vikt du har nu. Så småningom kommer vikten att minska, och så även kroppens behov av proteiner, så det kommer minska automatiskt. Och sen är det verkligen inte hela världen om du inte hamnar exakt på grammet! Tränar du t.ex. behövs mer protein ;)
    Hittade detta på alltomlchf.se:

"Man bör äta omkring 0,5-1,5 gram – ibland upp till 2 gram – protein per kilo kroppsvikt. Om man tränar och har mycket muskler behövs den högre mängden, om man är mycket överviktig den lägre mängden. Tänk på att 100 gram kött inte är detsamma som 100 gram protein. Kött innehåller endast 20% protein, kyckling 25% och fisk 15% protein. "

Dvs, om man vill gå ner i vikt ska man äta mindre protein. (väger man då som i ditt exempel 130 kilo så äter man ca 65g protein per dag)

Min mamma är ett bra exempel. Hon har tappar 23 kilo nu med LCHF och stått still i 6 månader. Hon läste då i LCHF tidningen att hon borde minska proteinet och gjorde det. NU tappar hon kilon igen. Hon satsar på 70g protein om dagen och väger nu 78kilo. 
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**