• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Är det någon som kan säga mig vad den där sidan heter där man kan fylla i vad man ätit och få veta hur mycket kolhydrater det blev?
    Inte matklubben utan en gratis variant.
    Använde den förra vändan med LCHF men verkar helt glömt bort den... (inte lust att abbonera på ett år liksom...) 

• rödnos
    Ninis skrev 2013-02-25 08:20:02 följande:

Alla går inte ner snabbt. Jag är en sån som har gått ner långsamt. Tog 1 år och 10 månader att gå ner 17 kg. Det beror ju på en massa saker, t ex ämnesomsättning, förbränning, gener, träning osv osv.
    Självklart är det så. MIn fundering gällde dock hormoner efter förlossning. Har du nån koll på det och hur det kan påverka?

Grym viktnedgång förresten! Grattis!  
  • rödnos
    millifjor skrev 2013-02-25 08:51:05 följande:
    Rödnos: sömn kan ju påverka helt klart! Och amningshormoner med.
    Ja, det är lite så jag tänker oxå... märker stor skillnad på när jag fått sova bättre och när han ammat hela natten.
    Kanske går mesta av vätskan oxå till amningen istället för att lämna kroppen?
    Hur som helst, jag har ju inte bråttom, funderade mest på varför det inte känns som vid starten förra gången då kilona bara trillade av. Sen är detta andra barnet och det kanske är som många säger att kilona då sitter hårdare.
    Mår i alla fall toppen av LCHF som nybliven mamma igen. Mycket piggare och jämnare i humöret!
    Happy mom, happy baby!

• rödnos

Fast graviditetens vikt är ju borta iom förlossningen. Var ca 9 kilo, alla väger olika.
    Jag vill ner ca 10 kilo till.
    Äter jag lite?? Jag äter ju när jag är hungrig o slutar när jag är mätt. Mer ska man ju inte äta??

• rödnos

Tilj75 - kokosfett! Men ta inte för mycket om du inte är van. Då kan det bli diarré pottanfall på allvar! Testa dig fram med typ en tsk i kaffet på morgonen. Funkar inte det så öka LITE.
    Grymt bra för att boosta viktnedgången oxå!

• rödnos

Japp! Sitter själv och beställer nu.
    Hoppas magen tar det bra men hoppas på samma effekt jag fick förra gången jag åt LCHF. Födde barn för 4 veckor sen och fick lite knix med hemmisar... Aaajje! Borde ju hjälpa tycker jag.

• rödnos

Linfröolja funkar oxå. Plus man kan ge det till barn om de fått trög mage.
    Inte samma sprutt som kokosfettet men ändå.

• rödnos

Paulas mamma - lägg in eller byt ut ett pass mot tung styrketräning. Absolut bästa sättet att få igång förbränningen och se resultat.

• rödnos

konstigt, jag har oxå alltid hört 1g per önskad vikt... läste det nog tom i LCHF tidningen...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**