• rödnos

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ellen2008 - jag är som du, gillar inte gym alls så jag började med Crossfit! Testa det för bättre träning finns inte och du blir toksnygg och jäkligt vältränad med rolig träning och sammanhållning som heter duga!

• rödnos

Stjierna - är man kraftigt överviktig så har man som sagt oftast någon form av maktmissbruk. Då behöver man ändra på det och det kan vara otroligt svårt om man inte får "en siffra" att förhålla sig till. Man behöver riktlinjer liksom. Äter man för mycket protein, vilket med LCHF är lätt hänt, så går man inte ner.

• rödnos

Men precis Stjierna! På samma sätt som att din "matnonchalans" inte funkar för alla heller. Många behöver struktur för att lyckas.
    Att man sen efter sin inkörsperiod lär sig vad som funkar och därför kan "slappna av" är en annan sak.

• rödnos

Jag säger skit i PT o testa Crossfit. (Ja, jag som de flesta som testat är frälst!) inget har funkat så bra för alla jag känner och ALLA där blir som PTs för varandra!
    Vart bor du? Det brukar gå att testa på gratis och man kombinerar allt så man inte behöver nån annan träning! Om man inte som jag, älskar långdistanslöpning oxå då.

Kolla in här om du vill;
    Www.fernettefitness.se

• rödnos

Gladskit - kör på utfallssteg, knäböj, frivändningar och enbensknäböj då!
    Löpbanden luras ju mest. Varför springer du inte ute? Syreupptagningen är ju riktigt vass i kylan!

• rödnos
    Gladskit skrev 2013-02-26 13:11:24 följande:

Nej huuu, vi har haft alldeles för mycket snö för det. Plus att mitt gymkort inkluderar även simhallen så jag nyttjar det till max vintertid. Men snart så, när tempen går över +5 grader så brukar jag börja springa ute istället!

Utfallsteg i olika varianter körde vi i söndags liksom baksida lår på pilatesboll, stabilitetsövningar på bosuboll plus plankor av olika slag. Sen eftersom jag har ett kontorsjobb så fick jag en del övningar för baksidan så det blev flies med hantlar (för baksida axlar plus mitten av ryggen) och biceps/triceps superset. Marklyft och frivändningar har jag på repertoaren sedan tidigare, jag älskar frivändningar
    frivändningar är min absoluta favorit oxå! 
    Jag gillar löpträning i snö. känns lite som strandlöpning och ger ju samtidigt massa stabilitet i knän o fötter. Men, jag har noterat att vi ör färre ute o kutar när snön är framme. hehe!

• rödnos

Hur långa och vad väger alla här inne?
    Vikttråden verkar död men det vore kul att veta!
    Samt vad är er målvikt såklart!

Jag är 179cm och väger 85 (fick barn för 4 veckor sen och vägde innan förlossningen 96 och innan graviditeten ca 74.)

Målvakten är 70 kilo inom ett år!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**