• Jag1977

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jessi08 skrev 2012-12-06 22:09:20 följande:
    Vad innehåller egentligen pizza sallad?socker?(Från pizzerian) Någon som har bra recept på det?Jag lyckas inte hemma..å jag ääääääääälskar pizza sallad!!!!:) Skulle köpa massvis från pizzerian,men kan tänka mig det är massa socker i det..

Det är flera dl socker i en pizzasallad tyvärr Jag äter riven vitkål som jag smörsteker med peppar och salt, funkar ok som substitut
  • Jag1977

Jag fattar inte- förra helgen syndade jag lite- drack två öl och provsmakade lite snacks vi fixat inför en fest. Vad händer?! Jo, jag som stått stilla i flera månader rasade TVÅ KILO denna veckan. Antingen är min platå över eller så hände det nåt när jag drack ölen (carbs-chock)?!

• Jag1977
    ellen2008 skrev 2012-12-07 12:17:08 följande:
    ska nog festa till det på en öl och lite chips;) hur såg din vecka ut denna vecka? väldigt strikt eller? 

Nej, såg ut som vanligt. Frukost:hallon, grekisk yoghurt, lite grädde och vaniljpulver- till det kaffe med kokosolja. Lunch blir ofta äggsmör för mig. Middag har varit tex: lax med grönsallad och crème fraîche, hamburgare utan bröd med sallad och crème fraîche osv. Har däremot ätit restriktivare med mejeri förut när jag tänker efter...... Testa en öl och en näve chips så ser vi vad som händer ett experiment..... Jag drack två öl och åt ca en näve chips förra helgen, smakade även en liten bit kaka.
  • Jag1977

Åh grattis till alla framgångshistorier! Jag är sjukt imponerad!!! Idag har jag testat göra lite julbord, egen korv, egna köttbullar, griljera skinka, baka bröd, västerbottenspaj och lax sant gubbröra. ska bli så kul att smaka allt ikväll och se vad familjen säger

• Jag1977

Julskinkan var jättegod! Använde fibrex istället för ströbröd- supergott! Pajbotten till min västerbottenspaj var 3dl mandelmjöl, 0,5dl linfrön, 50g smör och ett ägg- fyllning: 3ägg, 4dl västerbottenost, 2,5dl grädde samt gul lök. Jättegott! Gjorde även små pajer (i muffinsformar) med fyllning av Västerbottensost och ansjovis, färsk spenat och knaperstekt bacon. Som sallad hade jag en vintrigare variant med färsk spenat, cantadou gräddädelost och valnötter- mums!!!

• Jag1977

Här dricks det också vin idag. Och både choklad och pepparkakor slank ned :-/ men men, jag är ändå nöjd- jag och sambon har sagt att dec blir lite slappare med godis och julmat ibland- men 1jan drar vi igång vår utmaning. Stenhård träning 4dagar i veckan och inget mejeri, inget fusk (inte ens ett glas rött på helgen..) och maxketos vilket innebär massor av mer fett. Då hoppas jag mina sista 5kg ska försvinna men nu under dec kommer jag vara mer liberal utan att fuska alltför mycket.

• Jag1977

Åh mina bästa tjejer.... Jag har fallerat. Har ätit strikt i 6mån men så bestämde jag och sambon att julveckan och veckan innan får vi fuska, vi har varit bortbjudna nästan dagligen på glöggfester, julbord, middagar osv. Som vanligt när jag får lov att äta nåt så kan jag inte begränsa mig.... från att börja med att smaka en pepparkaka på glöggfesten satt jag igår på syskonträff och bara tröck i mig chips och godis.... Kan liksom inte det här med måttfullhet. Gud vad jag längtar till januari nu- jag och sambon ska ju köra vår utmaning då! Nån som vill haka på? Såhär ser den ut: 4v med STRIKT kost, inte ett avsteg är ok, alkoholfritt och vi kommer lägga till träning fyra dagar i veckan. Vi ska både väga och mäta oss innan vi startar och sen när de fyra veckorna passerat. Utmaningen är iaf en tröst i detta misslyckande jagbefinner mig i just nu.

• Jag1977

Åh fy! +2,5kg på två veckor. Har fuskat med diversejuöbord, lussekatter, julgodis och vin.... Längtar verkligen till nyår då vi kör igång strikt igen. Idag är det middag ute, imorgon middag hos vänner, fredag middag hos svärisarna, lördag fest med grannarna osv- så nu syndar jag vidare.... Känns som omöjligt uppdrag att hålla strikt när man är ledig och överallt svämmar det över av julgodis... Känner mig vansinnigt svullen och ofräsch och kan konstatera att inget av fisken egentligen varitvärt det....

• Jag1977

Idag körde jag igång igen. Jag kan inte låta ALLT fallera bara för att jag fuskat nån gång, måste lära mig att det inte alltid är allt eller inget.... Nu ska mina 3kg som dessa veckor medfört BORT. Och innan min treveckors semester i Turkiet i juni ska jag ligga på 59kg. Nu jävlar tjejer!!!

• Jag1977
    stjierna skrev 2012-12-27 17:47:05 följande:
    Pilah: kan vi ha individuella mål, men samma tävling (samma slutdatum) så är jag på :)

Samma här! Hakar på med ett mål på 65kg den 20jan.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**