**Den stora feta LCHF-tråden**
Planerar smått 14 skrev 2012-10-26 18:56:25 följande:
Heja heja dig, du ska se att belöningen kommer. Se bara hur mycket du gått ner sedan i somras.
Jag måste komma igång jag ocks, men är så himla novis på allt och vet inte hur jag ska börja. Kan inget utan det enda jag gör nu är att läsa på allt som har med LCHF att göra.
Var rätt så kul i tisdags. Min vän kom hem till mig han hade köpt med sig mat, en massa plock. Nämnde att jag tänkte börja med LCHF och han sa "Nej vad fan hur kan du ens tänka tanken att knappt få käka nåt?" Jag förklarade en massa för honom och en stund senare kunde få vi konstatera både två att det vi satt och åt var just LCHF kost ha ha ha. Fet fisk, skagen röra, sallad och gurka
ja det är det bästa med LCHF, man behöver ju inte avstå typ nånting- det är helt amazing i mina ögon som annars blir lite besatt av alla "förbjudna" saker..... Nu får man ju äta allt det goda.

Jag har kört på att hålla mig till produkter som är 5g/100g kolhydrater och det har gett en stadig viktnedgång (ja fram tills de sista 6kg....)
Har kört fakir i perioder, och mått bra av det. Då har jag kört gott kött- typ entrecot eller oxfile med kryddsmör till både lucnh och middag- det lider man inte av