**Den stora feta LCHF-tråden**
yena89 skrev 2011-05-02 13:45:51 följande:
Det är skillnad på att prova och att följa.Jag tror alla dieter funkar bara man gör som man ska. Du kan helt enkelt inte fuska med LCHF eller äta för mkt kolhydrater och sen inte gå ner och skylla på dieten.
Det är som o skylla på lärarna att tentan är svår när man inte ens har pluggat till den.
LÄS PÅ! Och räkna dina kolhydrater pch håll dig till under 20g om dagen så ska du se att det händer saker.
för jag tror du åt "fel" LCHF.
Följer man en diet till punkt och pricka, en diet som innehåller rätt sorts mat med visst kaloriintag, då ska man gå ner i vikt. Iaf så gör man det om man har så kraftig övervikt som du verkar ha iom att en operation är aktuellt!
Jag kan personligen säga att jag inte tror att LCHF är rätt diet för dig, eftersom man äter så pass energität mat! Du har svårt att låta bli att fuska, och det GÅR INTE på LCHF! Dieten bygger också på stora hormonella förändringar, att man ska känna sig mätt på ett helt nytt sätt, och att när man gör det och har ställt om kroppen så minskar portionernas storlek, vilket gör att man automatiskt hamnar på ett underskott av energiintaget. Men om man missar de här signalerna, har en kropp som inte "förstår", eller om man fuskar då och då - då blir det inte så! Då fortsätter man att äta för stora portioner dvs för mycket kalorier och då ramlar hela systemet omkull!
Jag menar inget illa här, om du har ett matberoende så har du, et är svårt att göra något åt! Men då får du försöka hitta en väg runt det. Om du anpassar din kost lite, äter lite mer kolhydrater (men inte mycket) dvs friare av grönsaker och liknande. Minskar på fettet (men inte för mycket) och så försöker du att hålla koll på kalorierna istället. Blir det då så att du faller i en fälla, så har du chansen att korrigera det på nästkommande måltid. Tycker du att du ska unna dig nånting på kvällen så kan du äta färre kalorier på dagen!
Det är svårt att hålla det kanske - men du ska inte lura dig själv! Det är precis lika svårt om inte svårare att hålla dieten efter en operation! och om du inte håller dieten efteråt, då kan du skada din kropp för all framtid! Dessutom kan redan själva operationen skada kroppen, så att du aldrig känner dig som dig själv igen!
Jag coachar dig jättegärna om du vill! Svarar på dina frågor, hjälper dig med tips på menyer du kan äta osv. jag tror absolut att vi är flera som är villiga att ställa upp för dig, men kanske jag har mer vana av den typen av mat som jag skulle tro kan passa dig bäst! Du får jättegärna lägga till mig på msn eller på facebook så kan vi prata mer privat om du vill!!! messa mig så kan jag leta upp dig!