• Annanym

**Den stora feta LCHF-tråden**

Vuxenpoäng skrev 2011-06-09 22:21:31 följande:
    Hej! Jag körde igång idag, gjorde säkert tusen nybörjarmisstag men det får jag rätta till eftersom! Det som gör mig mest förvorrad är allt det här fettet - gör det verkligen inte att man går upp i vikt? Om man tex blir himla sugen på något gott en torsdagskväll, kan man sätta i sig en halvliter grädde då? I vintras gick jag ner från 91 till 75 kg med måltidsersättning och har levt på light produkter sedan dess. du vill jag försöka hinna en ny livsstil som både kan ta mig ner under 70 och hjäpla mig att stanna där!
    Nej, en halvliter grädde är nog inte att rekommendera. Alldeles för mycket kolhydrater för att det ska bli bra. Tag hellre några skivor ost som du brer med Bregott eller smör och rullar ihop.
    En liten fråga till er lchf-gurus: Kan man få typ vallningar(värme alltså) när förbränningen är på när man äter lchf? Jag har varit så ruggigt varm ett tag efter maten nu i veckan. Visst jag vet att det är varmt ute, men det här är vad jag tänker mig mer klimakterieaktigt...
    Känns inte igen. Men, det verkar som att lite vad som helst kan händ i kroppen på LCHF så det är säkert kopplat till det.
  • Annanym
    katja74 skrev 2011-06-09 23:32:13 följande:
    Hej igen alla duktiga härinne! Läser ibland när jag hinner, ni skriver ju så man inte hänger med i svängarna.
    Nu har jag en fråga igen. Eftersom jag är en lat j-vel med ont om tid vill jag ha tips på "bra" hel-och halvfabrikat att ta till då tiden och orken tryter. Alltså, sånt som är någorlunda okej ur kollis- och sockersynpunkt. Även snacks och annat. Alla tips emottages tacksamt! Må så gott!

Kallrökt och gravad lax i såna där paket med någon "godkänd" skagenröra till. Ev på en skiva low carb-bröd om du klarar det.

Rör ihop tonfisk med majonnäs och creme fraiche och krydda efter smak. God att äta i rullar av isbergssallad. (Kräver för all del en viss tillagning, men rätt lite ändå.)

Ibland fuskar jag och äter färdiga köttbullar (med sonen) och har bea till. Får hålla lite koll på kolhydraterna då.

• Annanym

Kvidetvitt, kvidevitt idag är jag solig och glad! Hade trots lite "fusk" gått ner tre hekto den här veckan och blev otroligt glatt överraskad på vågen. Trodde nämligen jag hade lagt på mig. (Känner mig som en svullen val i värmen.) Det innebär att jag nu har tappat 12,2 kilo på fem månader. Det känner jag mig faktiskt nöjd med trots allt.

"Kvar" sedan förr omgången med LCHF (efter snabb nedgång och snabb uppgång) var drygt sju kilo så totalt 19-20 kilo minus på min kropp. Jag tror den tackar för det. Bara resten kvar nu då.

• Annanym
    jeng skrev 2011-06-10 08:39:06 följande:
    Vaknade till en dag med noll ork, magkatarr och halsbränna. Men sen sa vågen 64.9 (!!!!!!!!!!!!!) så då piggnade jag till en del! JIPPI, nästa stora mål är nått!!!
    GRATTIS mitt i eländet. Skönt att få lite pepp en dålig dag!
  • Annanym

Konstiga debatter som poppat upp på sistone. Kan vi inte bara ignorera dem som ifrågasätter våra levnadsval i den här tråden? Då kan det inte bli så intressant att fortsätta mala på om "farligt" och förtvinande hjärnor.

Igår åt vi på Svartkrogen på Almåsa konferens. En otroligt udda upplevelse! Äta lunch med förrätt i totalt mörker. Då menar jag totalt. Kolsvart. Inte en enda skiftning av ljus nånstans. Men en fantastisk LCHF-portion hade de ordnat åt mig! Biff och fet vitlökssås. Smaskens. Fast i ärlighetens namn fick jag inte imig det med bestick utan var tvungen att fuska med händerna.

Och så en lovsång till kokosfettet! Halleluja, inte en enda krånglig gång på toaletten sedan jag började! 1-2 teskedar per dag räcker för mig för att det ska glida på finfint. Ett hett tips till alla tröga magar - oavsett anledning.

• Annanym
    yena89 skrev 2011-06-15 20:40:32 följande:
    www.restaurangvag.se/

Coolt! Och jättenära mig! ¨Nån som vill hänga med dit?

Har nån av er gjort Bountys utan sukrin?

• Annanym
    Nallebjörnis skrev 2011-06-15 22:17:04 följande:
    jag har gjort det.. funka super!!
    Kanon! Tack för svar. Nu blir det smarr till helgen!
  • Annanym
    yena89 skrev 2011-06-16 00:34:20 följande:
    När jag är i sthlm kan jag hänga med haha
    Du får maila när det är dax.
  • Annanym
    Låter bra! Fler Stockholmare som vill hänga med?
  • Annanym
    adams family skrev 2011-06-16 14:59:46 följande:
    Är man välkommen som Trosabo
    Självklart! Alla välkomna.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**