**Den stora feta LCHF-tråden**

Kallrökt och gravad lax i såna där paket med någon "godkänd" skagenröra till. Ev på en skiva low carb-bröd om du klarar det.
Rör ihop tonfisk med majonnäs och creme fraiche och krydda efter smak. God att äta i rullar av isbergssallad. (Kräver för all del en viss tillagning, men rätt lite ändå.)
Ibland fuskar jag och äter färdiga köttbullar (med sonen) och har bea till. Får hålla lite koll på kolhydraterna då.
Kvidetvitt, kvidevitt idag är jag solig och glad! Hade trots lite "fusk" gått ner tre hekto den här veckan och blev otroligt glatt överraskad på vågen. Trodde nämligen jag hade lagt på mig. (Känner mig som en svullen val i värmen.) Det innebär att jag nu har tappat 12,2 kilo på fem månader. Det känner jag mig faktiskt nöjd med trots allt.
"Kvar" sedan förr omgången med LCHF (efter snabb nedgång och snabb uppgång) var drygt sju kilo så totalt 19-20 kilo minus på min kropp. Jag tror den tackar för det. Bara resten kvar nu då.
Konstiga debatter som poppat upp på sistone. Kan vi inte bara ignorera dem som ifrågasätter våra levnadsval i den här tråden? Då kan det inte bli så intressant att fortsätta mala på om "farligt" och förtvinande hjärnor.
Igår åt vi på Svartkrogen på Almåsa konferens. En otroligt udda upplevelse! Äta lunch med förrätt i totalt mörker. Då menar jag totalt. Kolsvart. Inte en enda skiftning av ljus nånstans. Men en fantastisk LCHF-portion hade de ordnat åt mig! Biff och fet vitlökssås. Smaskens. Fast i ärlighetens namn fick jag inte imig det med bestick utan var tvungen att fuska med händerna.
Och så en lovsång till kokosfettet! Halleluja, inte en enda krånglig gång på toaletten sedan jag började! 1-2 teskedar per dag räcker för mig för att det ska glida på finfint. Ett hett tips till alla tröga magar - oavsett anledning.
Coolt! Och jättenära mig! ¨Nån som vill hänga med dit?
Har nån av er gjort Bountys utan sukrin?